Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tottish85
Dom där felen har ja såklart läst av för dom har jag dagligen ;)
Men kan du ändra sådana inställningar med piratprogrammet? Ja kan inte ändra det i mitt delphi i alla fall, det vet jag :)
Ärligt talat tror ja jag får fram felkod på sirenen, hittills har jag inte stött på något fel som ja inte har kunnat läsa av :)
Frågat i en annan tråd vad skillnaden är mellan vida och andra men fick ingen vidare information :)
av svda
Jonnybcool skrev:Nån som kan länka till skandix.de vilken siren man ska beställa? Fanns 2 att välja på....
Välj mellan hel larmsats inklusive siren eller bara siren.
Att köpa bara siren är dyrast. Ologiskt, men så var det i Sverige också tills Volvo höjde priset på larmsatsen.
Användarvisningsbild
av wissel
tottish85 skrev:Dom där felen har ja såklart läst av för dom har jag dagligen ;)
Men kan du ändra sådana inställningar med piratprogrammet? Ja kan inte ändra det i mitt delphi i alla fall, det vet jag :)
Ärligt talat tror ja jag får fram felkod på sirenen, hittills har jag inte stött på något fel som ja inte har kunnat läsa av :)
Frågat i en annan tråd vad skillnaden är mellan vida och andra men fick ingen vidare information :)
Det är precis därför jag tycker att du INTE skall påstå saker som du inte riktigt vet.
Ha de.
:-)
av oldtimersmc
Vill man verkligen veta varför så är det helt enkelt bara vida som gäller men till husbehov så funkar många andra.
Men detta kräver väldigt mycket mer av meken (färre ledtrådar=svårare problem) Vida gör det svåra enkelt.
Användarvisningsbild
av tottish85
oldtimersmc skrev:Vill man verkligen veta varför så är det helt enkelt bara vida som gäller men till husbehov så funkar många andra.
Men detta kräver väldigt mycket mer av meken (färre ledtrådar=svårare problem) Vida gör det svåra enkelt.
De var ett vettigare svar, tack :) Har förstått att vida har beskrivningar till vissa jobb?
Jag arbetar dagligen med autocom på jobbet så därför föll valet på en likadan till PB :)
av T-rex
Okej, ändra då dina bakrutetorkare att inte gå igång när du lägger i backen, eller tvärtom !
Ändra ditt Ljusvred till Flex lgt inställningen eller Flex std !
Vilken felkod får du på Sirenen med din läsare ?
Vilken felkod får du på Stannad fläkt i AC panelen ?
:P[/quote]
Intressant det du sa om baktorkaren Wissel, man kan alltså ställa in i vida att torkaren inte ska gå när man lägger in backen? i bilkommunikation då?
Har nämligen en baktorkare som är halvt drevlös så vill inte att den ska gå
Användarvisningsbild
av wissel
Programmerbara kundparametrar Stolstemperatur, framstolar
Bilar som är utrustade med eluppvärmda framstolar har två strömställare på klimatanläggningens manöverpanel, vänster och höger framstol. Det finns två temperaturnivåer på framstolarna, hög och låg temperatur (två dioder tända eller en diod tänd). Temperaturvärdena på framstolarna kan programmeras/ändras till andra värden och programmeras/ändras individuellt. Både hög- och lågtemperaturläget är programmerbart. Programmerade värden från fabrik är: +36°C / 97°F vid hög temperatur (båda dioderna tända). +32°C / 90°F vid låg temperatur (en diod tänd ). Parametrarna kan programmeras mellan avstängd till +43°C / 109°F.

Vägledningsljus Vägledningsljus aktiveras genom helljusblink när motorn är avstängd och nyckeln urtagen. Tiden som halvljuset kommer att vara tänt är programmerbart. De valbara värdena är 0, 30, 60 eller 90 s.
Varselljus Hur halvljuset skall tändas kan programmeras på tre sätt: Halvljuset på, för ljusomkopplarens samtliga lägen förutom i position för parkeringsljus (Flexnoll). Ljusomkopplaren ges tre lägen: av, parkeringsljus och halvljus (Flexstd). Halvljuset alltid på, oberoende av ljusomkopplarens läge (Flexlgt) .
Programmering av styrenhet. Bakrutetorkare, endast V70/XC90 Det går att programmera bakrutans torkarfunktion på två sätt: Bakrutans torkare aktiveras manuellt. Bakrutans torkare aktiveras automatiskt när backväxeln läggs i och framrutans torkare är påslagen. C Central elektronikstyrenhet, Programmering av kundparametrar. Tidsfördröjning, låsning tanklucka Det går att programmera tidsfördröjningen mellan att bilen låses med fjärrkontroll eller nyckel till att tankluckan låser. Det finns två alternativ: Tidsfördröjning 10 min. Tidsfördröjning 0 min.

Obs! Från och med årsmodell 2002 är servicelampan borttagen och ersatt med ett textmeddelande. Det finns tre parametrar som är programmerbara för serviceintervall och dessa styr när servicelampan skall tändas: Avståndsvillkor, anger körsträcka mellan serviceintervall. Tidsvillkor, anger antal månader mellan serviceintervall. Motortidsvillkor, anger antal motortimmar mellan serviceintervall. Den parameter som uppnås först, tänder serviceindikatorn (SRL). Alla parametrar är programmerade från fabrik och värdena är marknadsberoende. Körsträckan kan väljas mellan miles och km.

Kombinationsinstrument, Programmering av förarinformationsstyrenhet (DIM). Utfyllnadsnollor Det finns möjlighet att programmera körsträcksangivelsen med utfyllnadsnollor eller inga utfyllnadsnollor. Ex. bilen har en körsträcka på 5000 km Med utfyllnadsnollor blir angivelsen 005000. Utan utfyllnadsnollor blir angivelsen 5000. Kombinationsinstrument, Programmering av förarinformationsstyrenhet (DIM).
Yttertemperaturvisning (enhet för temperaturvisning) Kombinationsinstrumentet kan programmeras med två olika temperaturenheter, Celsius eller Fahrenheit.
24-timmarsvisning
Klockvisningen i kombinationsinstrumentet kan anges i 12- eller 24-timmarsvisning
Kombinationsinstrument, Programmering av förarinformationsstyrenhet (DIM). Färddator Förutsättning är att bilen är försedd med färddator. Färddatorn går att programmera i olika enheter. Körsträcka: - miles - km Volym: - liter - US gallon - GB gallon Bränsleförbrukning: - l/km - km/l (strukturvecka 9950 och framåt) - miles/ US gallon - miles/ GB gallon
Programmering av förarinformationsstyrenhet (DIM). För information om strukturvecka, se bilkommunikationsingången under funktionsgrupp 3,
elektronikstyrenhet, Avläsning av data för vagnskonfigurering. Belysningstid, innerbelysning Innerbelysningens tid för att släckas kan programmeras till olika tidsvärden. Innerbelysningen kan tändas på tre sätt: Vid upplåsning av bil med fjärrkontroll. Vid avstängning av motorn. Vid manuell påslagning i kupén. Alternativen upplåsning av bil med fjärrkontroll och avstängning av motor har samma programmeringsparameter. Intervallet är mellan 5-255 s. Vid manuell påslagning av kupébelysningen kommer belysningen att släckas efter en viss tid. Den är programmeringsbar från 5-255 min.
Övre elektronikstyrenhet (UEM), Programmering av styrenhet. Avbländningsgrad, innerbackspegel Innerbackspegel som är försedd med automatisk avbländningsfunktion går att justera.
avbländningsgraden i tre nivåer: Ljust. Normalt. Mörkt. För att detta skall vara möjligt krävs programvara.
Övre elektronikstyrenhet (UEM), Programmering av styrenhet.
Automatisk inställning av förarstol med fjärrkontroll Förutsättning är att bilen är utrustad med elmanövrerad förarstol med minnesfunktion. När funktionen är aktiverad kommer läget på stolen och backspeglarna att lagras när bilen låses med fjärrkontrollen. När samma fjärrkontroll låser upp bilen kommer förarstolen och backspeglarna att ställas in i den position som är lagrad för just denna fjärrkontroll. Den finns möjlighet att lagra upp till tre fjärrkontroller. Programmerbara parameter är:
Stolsmanövrering via fjärrkontroll, aktiv. Stolsmanövrering via fjärrkontroll,

Kompensation för kupéfilter Förutsättning är att bilen är utrustad med kupéfilter. Med denna funktion kompenseras fläkthastigheten p.g.a. luftmotståndet i kupéfiltret. Valbara parametrar: Aktivering av kompensering för kupéfilter, På. Aktivering av kompensering för kupéfilter, Av.
Kupéfläktens hastighet i AUTO-läge (ECC) Förutsättning är att bilen är utrustad med ECC klimatanläggning (klimatanläggning med temperaturangivelse). Med denna funktion kan man justera fläkthastigheten i
förhållande till AUTO-läget. En ökning av spänningen ger ökad fläkthastighet. Man kan ändra till mer eller mindre blås i AUTO-läget. Valbara parametrar: Fläkthastighet, inställning +1.0 V. Fläkthastighet, inställning +0.5 V. Fläkthastighet, inställning 0 V ( fabriksinställning). Fläkthastighet, inställning -0.5 V. Fläkthastighet, inställning -1.0 V.

Programmering av kupéfläktens hastighet i AUTO-läge finns i bilkommunikationsingången,
Klimatanläggning (CCM), Programmering av klimatstyrenhet (CCM). Eftergång av kupéfläkt (ECC, MCC) Förutsättning är att bilen är utrustad med AC (ECC eller MCC). Med denna funktion kan man stänga av eller sätta på eftergång av kupéfläkt. Syftet med eftergång är upptorkning av evaporatorn och förhindra dålig lukt. Valbara parametrar: Inställning av eftergång för kupéfläkt = På. Inställning av eftergång för kupéfläkt = Av.

Klimatanläggning (CCM), Programmering av klimatstyrenhet (CCM). Luftfördelning golv/defroster, parkeringsvärmare (ECC) Förutsättning är att bilen är utrustad med ECC (klimatanläggning med temperaturangivelse) och parkeringsvärmare. Med funktionen kan man ändra fördelningen av luften mellan golv/defroster när parkeringsvärmaren är igång. Valbara parametrar: 90/10 (90% golv, 10% defroster) 80/20 (80% golv, 20% defroster) 70/30 (70% golv, 30% defroster) 60/40 (60% golv, 40% defroster) 50/50 (50% golv, 50% defroster) 30/70 (30% golv, 70% defroster) 10/90 (10% golv, 90% defroster) Programmering av luftfördelning golv/defroster,

parkeringsvärmare finns i bilkommunikationsingången under funktionsgrupp 8, Klimatanläggning (CCM), Programmering av klimatstyrenhet (CCM). Luftfördelning golv/defroster, rastvärmare (ECC) Förutsättning är att bilen är försedd med ECC (klimatanläggning med temperaturangivelse) och elektrisk vattenpump eller parkeringsvärmare. Med funktionen kan man ändra fördelningen av luften mellan golv/defroster vid rastvärmare. Valbara parametrar: 90/10 (90% golv, 10% defroster) 80/20 (80% golv, 20% defroster) 70/30 (70% golv, 30% defroster) 60/40 (60% golv, 40% defroster) 50/50 (50% golv, 50% defroster) 30/70 (30% golv, 70% defroster) 10/90 (10% golv, 90% defroster) 
:-)
Användarvisningsbild
av johnnype
Haha, neej det kan du inte.

Han citerar mycket korrekt att man kan ändra till "med utfyllnadsnollor eller inga utfyllnadsnollor.". Med detta menas alltså om inledande 0'or ska visas.. förutsatt att bilen inte gått så långt att första siffran är en 1,2,3 eller 4'a rent av :)

Men jag kan nolla samtliga DIM'ar med hjälp av ett special program jag skrivit och valfri DiCE :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Vad har du för bilmodell samt årsmodell[…]

Om moderator så önskar kan han/hon rade[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Tog loss plåtlocket och tittade ner i h&arin[…]

Hej! Mitt första inlägg här, hoppa[…]