Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det är lagligt att skruva bilar (finns inget krav på att det ska finnas vägmätare överhuvudtaget). Däremot är det inte tillåtet att sälja en bil med en felaktig mätarställning - om du känner till det!

Tyvärr försvarar sig många med att "jamen, det hade jag ingen aaaaaaning om" vilket gör det svårt att fälla någon för den här typen av brott.
av mrm3
Bilen i fråga MMS225 vart jag och kollade på idag, kollade upp namnet och där står inte Peter som ägare, utan en Jozsef ifrån Bjuv, bilen står till salu i Osby kommun, Lönsboda ca 2 mil från Osby!
Bilen ser väl ok ut på bilderna, men verkligheten visar något helt annat!
Bilen är en så kallad bi-fuel med bensin och gas, en tank på 35L bensin, hur tråkigt är det inte att tanka en sådan!
Bilen utvändigt har div skador, bättringar, dåliga bättringar, lyktorna är rätt så matta, en skärm är bytt, stötfångaren fram omlackerad, lister likaså, dåligt!
Stötfångaren bak har massor av skador!
Invändigt är bilen enormt sliten överallt om man kollar noga, pedalgummit är nästan helt blankt, så ska det inte bli på 17900 mil, hade tidigare en 2005 på 26000 mil som vart dubbelt så fin i skicket.
Bilen är reggad på honom den 24/9-2012 och han sa att han hade haft den i 8 månader, skummt!
Serviceboken är original, men inte innehållet, har gått väldigt nånga mil på VÄLDIGT kort tid typ 10000 mil ungefär på knappt 10 månader, stiften är på felställen i boken, alltså har han bytt sidor!

Så jag sökte på MMS225 och hittade denna sidan, och reggade mig bara för att få skriva av mig.
Jag köpte såklart inte bilen, och har nu skickat en länk till "Peter" ang detta, inte för att jag tror att han kommer att svara, men ändå.

Tack för mig.
Användarvisningsbild
av hollan
tja 10000mil på tio månader är rätt så vanligt på en taxi just denna har ej rullat som taxi sen ny utan sen 09 och hade gått ca 42000mil och av ditt inlägg att dömma så verkar det synas på skicket att den har rullat dom milen
skönt att du inte köpte den och stackars den som gör de!
av Lövet
Nu har han suddat ut skylten också. Eller var det så från början?
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]