Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av angrah
Zenobia: En sak till. Menar du att om problemet inte försvinner, så kan jag inte göra nåt? Går det inte att byta ut de delarna du sa skulle bytas ut i boxen? Eller gäller det andra problem?
av zenobia
Nu när du har pillat ner boxen och dessutom fått isär den så skall du givetvis byta dessa prylar. Kolla bara så att du får rätt saker med dig från ELFA.

Buntbandet sätter du längs med kontakten. Det går bara att göra på ett sätt. Enkelt förklarat så skall buntbandet sitta i riktningen MELLAN bägge framhjulen. Alltså kortsidan av ABS-boxen.
av angrah
zenobia skrev:Nu när du har pillat ner boxen och dessutom fått isär den så skall du givetvis byta dessa prylar. Kolla bara så att du får rätt saker med dig från ELFA.

Buntbandet sätter du längs med kontakten. Det går bara att göra på ett sätt. Enkelt förklarat så skall buntbandet sitta i riktningen MELLAN bägge framhjulen. Alltså kortsidan av ABS-boxen.
Hmm på 3 av dem står det: V30120

Vet du vad det e?
av angrah
Nu har jag sedan några dagar tillbaka kört med abs-styrenheten i. Det enda jag gjorde var att spruta lite 5-56 på kontaktytorna. Problemet har inte återkommit sedan dess. Förut tittade det fram varje dag... Tack zenobia! Vi får se om din teori håller! /Nils
av angrah
Japp, det vart lite buntband! :)
av zenobia
zenobia skrev:Bild på insidan av ABS & STC-box finns här... ---> BILD EDIT: Bild borta

När det gäller teorin om glapp kan man ju enkelt dra ett buntband runt kontakten som sitter vid ABS-enheten.
Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel […]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]

På sådana GDS hallar då lyftplat[…]