- fre 04 nov 2011, 10:39
Fast köper man via någon annan så är det ju dem som får stå för ev garantier, och då har man ju någon att prata med iallafall.
Moderator: Moderatorer
dave skrev:OK uppdatering: har nu, efter FEM timmar fått ur gasspjällhuset ur bilen! Har ca 332 nya skrapsår på armarna/händerna men är rätt lycklig ändå! Nu ska jag ta isär och inspektera. Sen ta bort siliconet inuti och sen börja bytet av sensor. Ni som sa "det är enkelt" att ta ut sladden till spjällhuset hade FEL!! :) (kan vara att jag har gigantiska händer som är felet med.. kanske)Hmm det tog ungefär den tiden att fixa det på en turbo (då snackar vi så trångt att du får faxa in fingrarna) men som ett tipps dra för fan inte kabeln under generatorfästet när du återmonterar, om du gör det så kommer du att ha så små nätta händer så de kommer att göra din fru grön av avund dvs 333000 avskavningar :D
Dave
MartinS skrev:Jag vill nog sticka ut hakan och säga att jag demonterar ett spjäll på en turbo utan stress på en kvart. Vad var det som tog sådan tid? Jag har i och för sig inte tittat så noga på en icke-turbo men visst borde det väl vara enklare på dom?Kanske för att du har händer som en tio-årig pojke? ;)
Mvh
Martin
Per L skrev:Sedan är det nog också så att andra gången och följande gånger man gör ett jobb så går det avsevärt fortare för man vet hur man skall göra.Så sant så! har lärt mig en hel del under mina fem timmar hängandes över bilen igår. Dock hoppas jag att jag slipper göra det igen!
I min ungdoms dagar åkte jag trimmad VW 1200 och efter ett tag kunde jag tex köra in bilen i garaget, plocka ur motorn, byta topplock, stoppa i motorn i bilen igen och köra ur garaget och motorn var då fortfarande varm.
Det hade garanterat inte gått första gången jag bytte topplocken.
Per L
Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]