- fre 05 maj 2006, 21:19
Man laddar inte mer en det senaste, så nedladnings tiden varierar beroende på vad bilen har fr utrustning & när den laddades senast.
inloggning i olika system ligger Ford hårt på med så det lär bara bli fler o inte färre!
1. hämta VIDA
2. Logga in i XP
3. Loga in i VIDA
4. koppla in vida i bilen
5. hämta batteri laddare
6. koppla in batteriladdaren
7. läs ut bilen i VIDA
8. beställ mjukvara
9. tanka hem mjukvaran
10. tanka över mjukvaran till bilen.
11. debitara mjukvaran på arbetsordenr.
12. koppla ut VIDA
13. ställ tilbaka VIDA
14. koppla ur batteri laddaren
15. ställ tillbaka batteriladdaren.
-------------------------------
vist vora det bra om det ingick i servicen, men ingen kommer att jobba gratis! det läggs ju bara på på service kostnaden!
sen vore det ju bra om alla hade egen VIDA, men då den goster 50 000:- + abonemanget så skulle man behöve ta ännu högre priser på verkstan om alla meganiker ska ha en egen!
det är alltid kunden som får betala på ett eller annat sätt, annars går ju verkstan i back = KK
inloggning i olika system ligger Ford hårt på med så det lär bara bli fler o inte färre!
1. hämta VIDA
2. Logga in i XP
3. Loga in i VIDA
4. koppla in vida i bilen
5. hämta batteri laddare
6. koppla in batteriladdaren
7. läs ut bilen i VIDA
8. beställ mjukvara
9. tanka hem mjukvaran
10. tanka över mjukvaran till bilen.
11. debitara mjukvaran på arbetsordenr.
12. koppla ut VIDA
13. ställ tilbaka VIDA
14. koppla ur batteri laddaren
15. ställ tillbaka batteriladdaren.
-------------------------------
vist vora det bra om det ingick i servicen, men ingen kommer att jobba gratis! det läggs ju bara på på service kostnaden!
sen vore det ju bra om alla hade egen VIDA, men då den goster 50 000:- + abonemanget så skulle man behöve ta ännu högre priser på verkstan om alla meganiker ska ha en egen!
det är alltid kunden som får betala på ett eller annat sätt, annars går ju verkstan i back = KK
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.