Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimmys60
Hade problem med att min bil inte gick riktigt. Åkte in till verkstaden och tog felkoder. Var fel på bränsletryck. Det är nog en givare till bränslet sa mekaniken. Jag frågade om de inte kunde vara bränslefiltret som aldrig var bytt under hela min tid jag haft bilen men det trodde han inte. Så jag sa att han skulle testa och byta givare. jovisst gjorde han de och han byte 2 givare. Åkte till besiktningen ca 3 veckor efter upptäckte att min filterhållare var bytt på bilen. Jag fick aldrig med det på räkningen. Hmmm undrar om jag kanske hade rätt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad är du missnöjd med? Det där kallar jag för god service.
av Kena
KKR skrev:Vad är du missnöjd med? Det där kallar jag för god service.
Jo visst var servicen god, bilen funkar ju...efter att ha bytt hela delar......
av lennart lundberg
Jag tror inte att ”jimmys60” är missnöjd att få bilen att fungera.
Tolkar däremot inlägget så att.......
Varför lyssnade inte tekniken på honom att bränslefiltret inte är bytt, utan att först bytta dessa givare och bjuda på filtret.
Det är min tolkning av hans redogörelse vid servicebesök för felsymtomen.

Lennart
av jimmys60
Kena skrev:
KKR skrev:Vad är du missnöjd med? Det där kallar jag för god service.
Jo visst var servicen god, bilen funkar ju...efter att ha bytt hela delar......

Precis de jag menade, tror knappast att 2 givare går sönder samtidig + att den billigaste givaren låg på 1500 spänn. Det var ingen rolig räkning jag fick skulle nog varit billigare om dom bara byte filtret :lol:
av SaraA
Börjar också tröttna på Volvo-verkstaden.

Började med en service i höstas, där jag bad dem felsöka värmefläkten som krånglat, (v.g. se http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=59979 vid intresse. Volvo föreslog att det "kanske" var instrumentpanelen som behövde bytas. Kostnadförslag 6000 kr. Jag prioriterade annat, och fläkten har fungerat (om än hjälpligt) hela vintern. Pris: 0 kr.

För en stund sedan postade jag detta: (För att se hela forumet vg se http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=62863).

Re: Växel krånglar - trasig växellåda?

"Inläggav SaraA Idag, 10:58
Problemet är tillbaka. :evil: Bilen hängde sig i backen på parkeringsplatsen, växelspaken orubbnings-bar. Rullade fortare och fortare när jag släppte på frikopplingen. Krävde en omstart, sen fick jag i 1:ans växel, men växelspaken gick åter inte att rubba. Körde något varv på 1:an, startade sedan om och lyckades parkera. När jag en stund senare kom tillbaka var det inga problem, och växlarna kändes mycket lättare än vanligt att växla. Körde en runda till under kvällen, och testade alla växlarna 1-5, samt back. Inga problem. Men jag vill ju veta vad det är då jag ska hämta hem en husvagn nästa helg.

En bekant som är fordonslärare på ett gymnasie var övertygad om att bussningarna "hoppat ur". Lättad över detta ringde jag Volvo-verkstaden jag hade inne den på förra gången för att reklamera bussningarna. Volvo för sin del kändes inte alls vid att problemet kunde ha med bussningarna att göra, utan att något måste vara fel innuti växellådan, vilket innebär att de vill byta ut växellådan.

Vad tycker ni, ska jag ge Volvo chansen att titta på bilen nästa vecka? (Se men inte röra!). Om det är :twisted: växellådan ska jag om möjligt försöka laga den privat."
Användarvisningsbild
av CarMan
Varför skrivs alla dessa inlägg i denna tråd, kan ni inte starta en ny tråd för detta?
av Tartryffel
CarMan skrev:Varför skrivs alla dessa inlägg i denna tråd, kan ni inte starta en ny tråd för detta?
För att tråden handlar om servicen på auktoriserade Volvoverkstäder. Inläggen följer trådens ämne.
En mycket enklare lösning är att du inte läser vidare i tråden om du inte gillar innehållet. Jag förstår för övrigt att du inte gör det.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]