Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
i vilket fall som helst är det klumpigt att "hänga ut folk med namn när man inte vet hur det ligger till",,,"kanske en bror" som heter xxxxxxx...borde nog hålla sig till fakta,,,,skitprat om okända personer hör inte hit,,men jag hoppas det blir stopp för sån annonser, så det är bra att det kommer upp...
av Tompak
Motörhead skrev:
greeeken skrev:
Motörhead skrev:Det går väl inte att skruva mätarna, för då borde ju min "nya" mätare ha kunnat satts på samma miltal som den gamla när jag fick byta. Så troligen har de väl köpt en begagnad med lägre miltal på och satt in.

Suuuck
Du får ursäkta att man suckar. Men de tär klart man kan skruva mätaren. Det är bara så att VOLVO inte gör det.
Gör en snabb sökning på google så ser du en del firmor i Sverige som gör det år det för ca 2000 kr !!
Sucka på bäst du vill...men om jag ska ursäkta att du suckar, varför skriver du det alls då? Bättre att förklara varför INTE volvohandlarna gör det då. Om du vet det.
Hmmm, kan du förklara VARFÖR en Volvohandlare skulle göra det???
Användarvisningsbild
av JRS
kräks så mycket du vill, att sitta och gissa om nån eventuellt är medskyldig bara för att man har samma eftermamn, och "kanske" är släkt,,namnge personen på internet..lägre än så blir det nog inte,,varför inte koncentrera sig på den som satt ut annonsen,,där är ju där boven i dramat finns..är det inte dags att lägga ner snart??
av Fred
Gandalfi,

Den typ av inlägg du gjorde angående eventuell broder hör bättre hemma på Flashback.se där det spekuleras hej vilt bland olika personers kopplingar till varandra i samband med diverse brott och andra saker som uppmärksammats medialt.

Den här tråden handlar i första hand om att varna för en bil som är till salu med misstänkt skruvad mätare. I andra hand handlar den om att varna för en specifik person som eventuellt är bilskojare, inte hans släkt, vänner, kollegor etc.
Gandalfi skrev: Detta är det sista jag skriver i denna tråd, som för övrigt borde låsas av admin eftersom den inte på något sätt behandlar det som detta forum är tänkt till.
Jag letade info om XC90 här i forumet och hade även info att lämna om denna bil. Jag kände att jag var tvungen att dela med mig av det jag fick reda på när jag kontaktade KVD. Vet inte vad forumet är tänkt till, men jag hade i alla fall uppskattat att få reda på om bilen jag var på väg att köpa hade gått mer än 12000 mil mer än vad som står på mätaren. Dessutom gillar jag inte människor som försöker blåsa andra.
av Lövet
Gandalfi - gå iväg och lugna ner dig. Detta är i allra högsta grad vad detta forum är tillför. Att hjälpa andra att göra väl upplysta bilaffärer. Tack vare detta kommer ett flertal personer räddas från en bedragare till säljare som medvetet försöker luras.

Angående PUL så är det PERSONUPPGIFTER som man inte får sprida på nätet hur som helst. Inte info om bilar. Det får du sprida precis hur du vill. En uppgift att en bil gått längre än angivet i en annons är inte på något sätt en personuppgift.
Hmmm, kan du förklara VARFÖR en Volvohandlare skulle göra det???[/quote]

Jag åkte på att byta min mätare som gick sönder, och hittade en begagnad på skroten, då hade det ju varit trevligt att få samma miltal på den som den jag hade istället för som nu 1500 mil mindre. Skulle jag sälja bilen så är den ju "skruvad" så att säga då. Fast ändå inte.
Men det kunde de inte göra hos vår lokala Vovloverkstad. Därför antog jag at det inte gick att göra för jag förstår inte varför de skulle vägra skruva fram en mätare om det nu går. Eller går de bara att backa?
av Tompak
Motörhead skrev:Hmmm, kan du förklara VARFÖR en Volvohandlare skulle göra det???

Jag åkte på att byta min mätare som gick sönder, och hittade en begagnad på skroten, då hade det ju varit trevligt att få samma miltal på den som den jag hade istället för som nu 1500 mil mindre. Skulle jag sälja bilen så är den ju "skruvad" så att säga då. Fast ändå inte.
Men det kunde de inte göra hos vår lokala Vovloverkstad. Därför antog jag at det inte gick att göra för jag förstår inte varför de skulle vägra skruva fram en mätare om det nu går. Eller går de bara att backa?
Kan en mätare skruvas så kan den ju naturligtvis skruvas både framåt & bakåt = varför inte en Volvohandlare gör det = seriöst. Det finns ju i serviceboken där man fyller i om mätaren är utbytt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]