Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Vettetusan, de som satt på bilen från fabrik. 205 breda tror jag :roll:

/Anders
Användarvisningsbild
av Driver64
Nokian NRHi 205/55-16, funkar bra, har slitits 1 mm efter 900 mil på min V70N Bi-Fuel -03.
Användarvisningsbild
av Bosa
Pebben skrev:Just nu sitter det Bridgestone Potenza 18" på min, men det är ett fruktansvärt vägljud.
De bästa däcken jag har haft pris/prestanda är Yokohama AVS Sport, vad noga med att det är sportdäcken för Yokohamas standarddäck är riktigt dåliga. Sportdäcken är grymt slitagetåliga, snyggt mönster, bra grepp dock även där lite högt vägljud.
Dunlopp SP Sport, bra grepp men helt kass grepp på vått och så mjuka att de slits för fort.
Hade på en 325:a Conti SportII, de var riktigt bra däck.
De bästa av alla som jag har haft är Bridgestone Potenza S-03, inte billiga men riktigt på alla sätt och dessutom väldigt tysta.

Kul att vara här på forumet förresten.
Körde Potenza S-03 i dimension 215-40/17 på förra bilen och jag tycker de hade högt vägljud. Däremot så blev jag faktiskt lite smått imponerad över hur länge de räckte, körde två somrar och det blev väl 3000-4000 mil och de var ändå inte tvärslut när jag gjorde mig av med dem. Var bra grepp i dem både på torrt och vått väglag. Satt monterade på en V40, kanske skiljer lite på olika bilar hur mycket vägljud som genereras.

Vilka Potenza har du nu? RE 040 kanske?
Användarvisningsbild
av Bosa
Glömde ju bort, tror att det sitter Michelin Primacy på sommarfälgarna som tyvärr är 15". Ska montera dem i helgen därav att jag inte vet exakt vad det är för modell. Är bra mönster på däcken som följde med så jag skippar 18" den här sommaren iaf, får se om en liten sänkning kan leta sig dit åtminstone. :)

Läste nånstans att Primacyn kan var lite förrädisk vad gäller sidogrepp på våt vägbana, får testa sen och se om så är fallet.
av haxpet
Jag har Conti sport 225/45/17 som sommardäck. Vinterdäcken tror jag att är Nokia något. Men dom har inte många mil på nacken. Dom är av samma dimension.
av Ljungen
jag kör med Cleber Dynaxer 225 45 ZR17 som sommar däck helt okej bra pris är det oxå ägs av Michelin. på vintern sitter det Michelin däck kommer ej ihåg modellen.
Användarvisningsbild
av BullDoGs
Hello

Kör själv med VENTUS SPORT K104 235/40 ZR18 93Y XL 4PR lite
vägljud men funkar bra för övrigt.

Om det hjälper dig så har jag en sida där man kan kolla
upp bra priser samt tester som gjorts lämnats in utav
privatpersoner så är sidan denna Hoppas att det hjälper dig lite på vägen

http://www.dackonline.se/dack.html

\\Bullen
Användarvisningsbild
av blackadder
vilken lycka!
jag har äntligen kört slut på mina pirelli P6000 och har bytat till michelin.
Nu är det tyst i bilen!
av matzen10
blackadder skrev:vilken lycka!
jag har äntligen kört slut på mina pirelli P6000 och har bytat till michelin.
Nu är det tyst i bilen!
Hålller med! Jag kör med Michelin Energy.

---< Matz
av Volvo_S60
Kör med Michelin Primacy HP 205/55 16W nu. Verkar vara bra än så länge. Känns dock hårdare än Conti Sportcontact, men så lär dom väl hålla längre.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]