Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2,4T
Det är en 01a.

Mitt problem är att lampan lyser så sällan och nu ska jag sälja bilen. Lampan tändes när det var en som är intresserad av bilen provkörde den, och han vill ju självklart veta vad det är för fel innan han köper bilen.
Men jag får ju inget svar på den frågan förän jag har samma möjlighet som ch att köra den till en verkstad när lampan lyser och det gör den så sällan.
Jag har pratat med volvo och en annan verkstad om problemet och de vill ju inte börja byta delar och felsöka utan felkoder.
Vovlo verkstaden hävdar med det bestämdaste att det inte alltid behöver loggas felkoder av intermittenta fel och jag måste ju tro på dem i och med att det är ju ändå de som har kunskaperna om bilen och då ar jag tillbaka på ruta ett genom att jag inte kan svara på min eventuella kunds fråga.
av Frigge
2,4T skrev:Det är en 01a.

Mitt problem är att lampan lyser så sällan och nu ska jag sälja bilen. Lampan tändes när det var en som är intresserad av bilen provkörde den, och han vill ju självklart veta vad det är för fel innan han köper bilen.
Men jag får ju inget svar på den frågan förän jag har samma möjlighet som ch att köra den till en verkstad när lampan lyser och det gör den så sällan.
Jag har pratat med volvo och en annan verkstad om problemet och de vill ju inte börja byta delar och felsöka utan felkoder.
Vovlo verkstaden hävdar med det bestämdaste att det inte alltid behöver loggas felkoder av intermittenta fel och jag måste ju tro på dem i och med att det är ju ändå de som har kunskaperna om bilen och då ar jag tillbaka på ruta ett genom att jag inte kan svara på min eventuella kunds fråga.
Enda gången felkod inte registreras o sparas är när det är en mjukvarubugg som gör att lampan tänds,någon sådan bugg finns inte på DSTC-systemet så garanterat har du en registrerad felkod.
Ev kan lamp tändningen bero på en ssådan sak som att kalibrering behövs. Det finns en liten möjlighet att lampan kan tändas utan att registrera en felkod då.

/Fredrik
av Tobias_A
Ursäkta trådskaparen att man avviker från ämnet

Oj, med alla problem. Vågar man köpa en ny V70 Lim Ed 06?? :roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
Om du har en 01:a så har du inte samma fel som trådskaparen!
be att få alla felkoder på hela bilen även om din verksta inte tror att nån av felkodena hör hemma i dstc systmet.

jag tror att en kalibrering av alla givare kan göra susen, om inte detta hjälper så byt det gyrot du har felkod på.
av 2,4T
Jag har nu haft bilen inne hos två olika verkstäder och båda säger att det finns inga felkoder loggade.
Jag har givit dom informationen om de eventuella fel det kan vara som har tagits upp på detta forumet, men det har inte gett något det heller.
Så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, jag börjar bli idiotförklarad hos verkstäderna nu efter mitt eviga tjat.
Vad är det för gyro du nämner och hur ska jag veta vilket man ska byta om det inte finns några felkoder?
Användarvisningsbild
av CarMan
2,4T skrev:Jag har nu haft bilen inne hos två olika verkstäder och båda säger att det finns inga felkoder loggade.
Jag har givit dom informationen om de eventuella fel det kan vara som har tagits upp på detta forumet, men det har inte gett något det heller.
Så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, jag börjar bli idiotförklarad hos verkstäderna nu efter mitt eviga tjat.
Vad är det för gyro du nämner och hur ska jag veta vilket man ska byta om det inte finns några felkoder?
Om du tipsat om felen i denna tråd så förstår jag om du blir idiotförklarad, då deta inte gäller din årsmodell.

vi kan inte här vet om det är ett gyro, eller vilket det är.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]