Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
Du borde nog ta några minuter och fundera över hur ett forum ser ut om alla frågor ska serveras svar på om och om igen. Du har fått mycket hjälp här men om du inte vill göra något själv så tappar iallafall jag lusten att svara. Du får söka själv, det var senast uppe till diskussion här i helgen.

Edit: Det låter förmodligen grinigt att svara "sök" men det är inte det saken handlar om. Poängen är att forumet blir helt oöverskådligt om var och en startar en egen tråd om sin bil och sen ställer alla tänkbara frågor om den. Rubriken stämmer inte alls med innehållet i tråden och nästan alla svar finns redan på forumet. Det här om automatlådeolja har diskuterats så enormt många gånger och det finns en pågående diskussion i forumet. Att då bara svara "skriv ändå" är för slött, därav min reaktion.
Användarvisningsbild
av Ticken
Tråden i fråga handlade från början om hurvida man gör en service.

Har kikat igenom tråden och det verkar som att den blivit ett allmänt "ställ alla frågor ni vill om V70".. Det är iof okej, men som sagt inte vad tråden handlade om.

Försök hålla kvar vid ämnet. Har man andra frågor om andra saker så går det alldeles utmärkt att använda sökfunktionen och hittar man inga svar alls så går det att starta upp en ny tråd om det aktuella som man undrar över.

landsbrunn, jag tar bort ditt senaste inlägg som handlade om ett par stötdämpare och hänvisar till ovanstående.
Har du några frågor eller så så är du välkommen att kontakta mig via PM. Det gäller såklart alla på forumet.

Trevlig Helg!

/Ticken
Moderator

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]