Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fn
NCR skrev:Hmmmm, ju mer den här tråden växer ju mer börjar jag fundera på om jag gör rätt som installerar en sån här. Man kan alltså exempelvis inte se titlar i stereofönstret, hur kul blir det med 5000 låtar i iPOD:en osv.

Jag tror jag just har bestämt mig för att lägga pengarna på nåt annat som... 1500 st CD-R eller 20 DVD-filmer för att nämna några saker man får för 2500:-. :)
Nej, någon titelinfo kan inte visas i stereons display. 1500 CD-R lär inte vara lösningen på önskan om stort musikurval i Volvon...
av jonzeboy
fn skrev:
jonzeboy skrev:Är här någon som har skaffat volvos adapter?
Jag var på volvo idag och frågade lite men han såg ut som ett frågetecken
och sa att min bil s60 -01 säkert var för gammal. Jag fick guida han i på volvos hemsida och visa nyheten för honom. Sen sa han att man antagligen behövde lägga in programvara i bilen. Och hur är det sen med den här melbus kabelen?
Jag har den pa11 vol adaptern och den var ju bara till att plugga in men jag är inte riktigt nöjd. Den spelar inte den spellistan som visas och vissa låtar hittar den inte. Dessutom är det ju inte fel med 9 spellistor som volvos adapter istället som 5 i min. Jag hade tänkt uppdatera firmware i ipoden och se så problemet inte ligger där. Förövrig är ipoden en video 60gb...
Har du namngivit låtlistorna rätt? Det funkade då på min pa11_vol med en iPod video 30 GB. Det är ju inte pa11_vol som ska hitta låtarna, det är iPoden. pa11_vol lurar bara stereon. Finns det Firmware till iPod video redan? Den släpptes ju i oktober. Sedan tycker jag du ska testa "direct mode", varför kan du läsa ovan och du kommer inte vilja ha "playlist mode" igen.
Jag hade först gjort fel och döpt dem till volvo_1 osv men nu har jag bytat namn till volvo1 osv... men problemet kvarstår.... Det är inte bara det att den spelar fel "skiva" utan 2 låtar på samma playlist kan ligga på 2 olika skivor... Har även uppdaterat mjukvaran i ipoden utan resultat....

Poängen tyckte jag med pa11-vol var att man kunde styra via stereon... annars hade jag kunnat köpt en fmsändare eller den andra ipod adaptern på discountcarstereo som endast fungerar som en ingång... ingen cd växlarstyrning alltså....
av NCR
jonzeboy skrev:[annars hade jag kunnat köpt en fmsändare
Det där är jag inne på ja, Jens of Sweden har ju en med sändare, som man iofs inte får köpa i Sverige men å andra sidan är ju nästan allt olagligt här.
Användarvisningsbild
av Gizz
NCR skrev:
Det där är jag inne på ja, Jens of Sweden har ju en med sändare, som man iofs inte får köpa i Sverige men å andra sidan är ju nästan allt olagligt här.
Det finns FM sändare till iPod också ifall man nu redan har en iPod. iTrip heter den men är precis som Jens Of Sweden förbjuden att säljas i Sverige. Läste dock någonstans att den lagen kanske skulle ändras så att sändare med liten effekt faktiskt kunde få användas.
av NCR
Gizz skrev:
NCR skrev:
Det finns FM sändare till iPod också ifall man nu redan har en iPod. iTrip heter den men är precis som Jens Of Sweden förbjuden att säljas i Sverige. Läste dock någonstans att den lagen kanske skulle ändras så att sändare med liten effekt faktiskt kunde få användas.
http://www.ipod-europe.net/product.asp?idProduct=3329

Ah, tack för tipset!

Undras om de skeppar till sverige....
Användarvisningsbild
av Gizz
NCR skrev:
Gizz skrev:
NCR skrev: Det där är jag inne på ja, Jens of Sweden har ju en med sändare, som man iofs inte får köpa i Sverige men å andra sidan är ju nästan allt olagligt här.
http://www.ipod-europe.net/product.asp?idProduct=3329

Ah, tack för tipset!

Undras om de skeppar till sverige....
Jag vet att det funnits iTripar att köpa i Sverige iaf. innan. Men om du beställer ifrån USA brukar det inte vara nogra problem. Har läst en hel del som har importerat dessa själva.
av fn
Jag hade först gjort fel och döpt dem till volvo_1 osv men nu har jag bytat namn till volvo1 osv... men problemet kvarstår.... Det är inte bara det att den spelar fel "skiva" utan 2 låtar på samma playlist kan ligga på 2 olika skivor... Har även uppdaterat mjukvaran i ipoden utan resultat....

Poängen tyckte jag med pa11-vol var att man kunde styra via stereon... annars hade jag kunnat köpt en fmsändare eller den andra ipod adaptern på discountcarstereo som endast fungerar som en ingång... ingen cd växlarstyrning alltså....
Låtlistorna ska namnges VOLVO1, VOLVO2 osv, inte volvo1. Men det är kanske så du gjort?
av jonzeboy
fn skrev:

Låtlistorna ska namnges VOLVO1, VOLVO2 osv, inte volvo1. Men det är kanske så du gjort?
Är den så känslig på stora och små bokstäver?
av NCR
jonzeboy skrev:Är den så känslig på stora och små bokstäver?
"Case sensitive", dvs den skiljer på stora och små bokstäver.

Mycket vanligt i datorernas "underbara" värld.
av jonzeboy
NCR skrev:
jonzeboy skrev:Är den så känslig på stora och små bokstäver?
"Case sensitive", dvs den skiljer på stora och små bokstäver.

Mycket vanligt i datorernas "underbara" värld.
Dator?! Ja trodde att det var en bilstereo jag hade :lol:
Jaja... Den siste idioten är ju inte född än...

Är här ingen som har volvos adapter? Nån som har installerat den själv?
Man vill ju gärna veta vad som gäller om det är som pa11-vol att bara plugga in och köra...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]