- tis 14 mar 2006, 08:16
VolvoB20 skrev:Njae, jag tycker allt att den sladdar lite, i alla fall tillräckligt för att jag skall hicka till och bli lite kall innan "den osynliga handen" styr upp bilen.Pebben skrev:Jag upplever det som att det är slut på detta ("köra på lite sladd i snön innan systemet griper in") i och med -06. Med min nya 06 och AWD så känns det som man trimmmat om allt.CarMan skrev:Om vi ska klargöra lite för dom som inte har DSTC.Där håller inte jag med, på min V70 och även andra Volvo (en V70 till och en V50) så tar det betydligt längre tid innan sladden hävs jämfört med ex. BMWs system. Dock föredrar jag Volvon "sättning" eftersom man kan köra på lite sladd i snön innan systemet griper in. Det är dock betydligt säkrare satt i BMW för människor som inte vill ha ut bakvagnen lite. Det är inte bara en liten skillnad utan det är klart märkbart. Har inte provat Pegans men även Saab har ett system som är mer liknande BMWs. Så visst är Volvon segare, vilket bara är bra :)
Dom som i tråden på pekade att systemet var segt, menar inte att milen får sladd & det tar tid för systemet att häva sladden, uten detta sker blixtsnabt & man hiner inte märka nått.
det som är lite segt (högt tröskelvärde) är att bilen kan undestyra när man åker för fort i en kurva.
provoserar man bilen till slagg, via handbromsen eller svänger fult & sen svänger tillbaka så märker ni att bilen är oerhört smabb på att just häva sladden!
-Dels går inte DSTCn att stänga av längre.
-Sen har den blitt hypersnabb (kanske för att det är min en AWD) och den korrigerar så tidigt att det aldrig går att sladda lite.
Inte alls samma uppförande som i de volvo jag kört tidigare. Där märkte man ju fördröjningen och kunde "sladda lite"
Mazda CX-5 Optimum -15
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky
Porsche Cayman GTS -15
"Jag säger inte att alla som gillar sport är idioter, men alla idioter gillar sport!" - Rocky