Jag plockar upp den här tråden. Jag bytte också sensor idag och det verkar ha löst mina temperaturregleringsproblem. Jag tyckte att sensorn såg ok ut genom gallret men när jag grävt mig in till kretskortet så såg man att ena benet var av.
Själva fläkten var bara lite dammig men inga tjocka tussar.
Det var lätt att byta. För er som inte är så lödvana så kan det vara enklare att först addera lite extra lödtenn och sen värma upp det och dra bort den gamla termistorn. Värm sen upp återstående lödtenn och sug bort så att det finns hål att stoppa benen på den nya komponenten. Löd sen på den nya termistorn. Den är inte så hårstråstunn som man kan tänka sig, det gick utmärkt att böja benen på den utan benbrott eller nervsammanbrott.
Jag köpte
https://www.elfa.se/sv/termistor-mitsub ... p/16028039 och om det är någon som vill slippa Elfas frakt så köpte jag ett par i reserv som jag kan sälja. 35 kr på swish, skicka pm. (om detta är otillåten försäljning så kan jag ta bort det)
Jag är inte 100 på att detta är exakt rätt, det är sånt höstrusk ute att jag inte vet om jag tycker att det är kallt eller varmt jag behöver i bilen, det kanske behövs någon form av kalibering så att 20 grader på vredet också är 20 grader som kommer ut.. Dock är skillnaden mot innan att det inte bli bastuvarmt eller jättekallt som blåser ut. Nu kan jag reglera upp och ner och både temperatur och fläktvarv följer med.
/John