Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
26 nu..
skaffade den för 2 år sedan.. S60 tillhör de yngre gruppen, medan S80 till litet äldre..

Byter väl ut den mot en ny S60, frågan e ju när den nya kommer
av Seafront
De äldre generationerna är nog kraftigt underrepresenterade på internetforum, deras röster blir aldrig hörda… men det är inte alls orimligt att S60 turbomodeller med ett par år på nackan domineras av gruppen 20-30 år…
av Qualia
De yngre gruppen mellan 20-35 väljer en S60 med en turbo motor,I al fall de jag känner kör minst 2.5T, för min del skulle det vara mkt med svårt att gå tillbaks till en bil utan turbo när man väl har kört en.. har nog litet med psykologi att göra där..
Man ser dock ändå ganska mycket av de äldre mellan 40-60 som åker runt en S60 med faktiskt.. folk bruka ju säga den gamla generation av S80 tillhör de äldre.. det måste jag nog hålla med om.. Medan den nya passar mer till de som är mellan 30 uppåt... :oops:
av caradioa
Dagens ungdomar som är högst 25 år verkar ha det väldigt gott ställt om man ska tror denna tråd. Kanske dags att inflika hur mycket lån ni har kvar på bilen också? ;) Själv är man 26 år och sparar till en S60 2.4t eller 2.5t med en smärtgräns runt 100 papp. Tänker casha det mesta kontant och låna runt 30 lakan. Man måste ju kunna prioritera annat i livet. Som nu sen 2001 äger man 50% i en båt som man betalade 40 papp för medans bilen är en Mazda 323F med den tråkiga 1.6 liters motorn.

Kanske lite OT, men det är småintressant och veta vad man fått offra för att kunna finansiera en fin bil
DennisCA's Volvo 850 -97

Det ser ut så, jag hittade på Skandix […]

Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och[…]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]