Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
CANBus skrev:Eller så finns det ingen som gjort detta vilket jag inte tror och bilderna föressten hänvisar bara till nått blaj.
Man kanske skulle sätta in en S80N DIM i bilen, man behöver bara testa skära av 2 instrumentbrädor och limma ihop..men det är det ju VÄRT!!
Jag är inte en person som lägger mig i andras sätt att vara på forum, men kan i det här fallet inte låta bli. Har alltid haft stort förtroende för dig (CANBus) när det gäller volvo och litat på dina inlägg. De har ofta varit lite "hårda" men förnuftiga och trovärdiga. Men efter den här tråden så har jag insett att du bara chansar och är allmänt sur.

Jag är även medlem på SVXC och har läst hela den tråden som det hänvisas till från denna tråden. Det är inte bara radiosargen som Reddiz har bytt ut, utan en hel del annat har förnyats på hans V70 (både invändigt och utvändigt). Han är kungen på det! Vet inte om han är medlem på JagRullar (hade varit högst intresssant att ha honom här), men det är absolut värt ett medlemskap på SVXC också bara för att få läsa den tråden där.

Vad är då slutsatsen? Jo, även om andra på ett forum hävdar med bestämdhet att något som man undrar över är fullkomligt omöjligt, så ska man ta det med en nypa salt. Som vanligt ska man höra flera personers åsikter och tills motsatsen är bevisad så är allt möjligt. Gundes gamla ordspråk lever än: Ingenting är omöjligt!
av CANBus
Att jag verkar bitter är för att den gamla CANbus,den informativa CANBus är dessvärre död.
just pga att folk betedde sig EXAKT så som jag beter mig till detta.
det är bara kolla runt, det finns idioter och det finns folk, och hur dom lyckats skapa en profil här överhuvudtaget är över mitt förstående.
Som exepmel så försökte jag sakligt förklara det där med bränslevärmare, men de ville inte lyssna utan bara klaga, ungefär som om jag har skapat den...
men skit i det, vi kör den hårda vägen helt ut nu istället.
JAG tror inte någon nånsin kommer göra denna ska modd, som det påstås att 1 person gjort...inte 15 eller 10 personer utan 1 person!!, varför har då folk inte gjort det innan? 2005 är hundra år sen...nej det handlar om 1 fall hur ni än dödförklarar mig..
av Marbas
CANBus skrev:Att jag verkar bitter är för att den gamla CANbus,den informativa CANBus är dessvärre död.
just pga att folk betedde sig EXAKT så som jag beter mig till detta.
det är bara kolla runt, det finns idioter och det finns folk, och hur dom lyckats skapa en profil här överhuvudtaget är över mitt förstående.
Som exepmel så försökte jag sakligt förklara det där med bränslevärmare, men de ville inte lyssna utan bara klaga, ungefär som om jag har skapat den...
men skit i det, vi kör den hårda vägen helt ut nu istället.
JAG tror inte någon nånsin kommer göra denna ska modd, som det påstås att 1 person gjort...inte 15 eller 10 personer utan 1 person!!, varför har då folk inte gjort det innan? 2005 är hundra år sen...nej det handlar om 1 fall hur ni än dödförklarar mig..
Okej. Gå in på SVXC, skapa dig ett konto och läs tråden. Du kommer att bli positivt överraskad. Det blev riktigt snyggt. Hade jag haft tid och pengar hade jag gjort samma sak, och troligen hade det inte slutat vid en snyggare radiosarg, utan fortsatt med fler modifikationer. Jag tycker det är kul när andra människor försöker göra något som är lite annorlunda och att detta dessutom kan inspirera andra att göra samma sak, eller liknande, är ju skitbara. Många här på forumet vill ju gärna ha lite tips om hur vi förbättrar och förändrar våra "guldklimpar" till något som är lite utöver den vanliga "Svensson" volvon. Sen är det en helt annan sak om man inte gillar någon annans idéer, för alla har vi olika smak. Men att säga att något är fullständigt totalt omöjligt, när det bevisligen går att göra, dessutom på ett ganska enkelt sätt, ser jag inte som främjande till de diskussioner som finns här på forumet.

Måste tilläga att det är ytterst tråkigt att gamla CANBus har dött, jag och många med mig uppskattade honom och hans kompetens och det sätt han formulerade sig på. Hoppas han återuppstår...
av CANBus
hur går det?
någon som vill skriva in sig som nummer 2 i världen genom att skära in den i mittkonsollen?
fick ni dela den på mitten?
Användarvisningsbild
av Xioz
Canbus man behöver inte vara dryg?

Sen var frågan i huvudsak går det att fixa?

Svaret var ja?

Och du sa Nej.. SÅ du har fel!

PUNKT SLUT!

Over and out!
av Marbas
Tror att CANBus inte har sett bilderna på den lösningen som vi diskuterar (länkarna går till SVXC forumet), dvs han har inte sett något bevis för att det går ännu. Har för mig att trådskaparen också skulle lägga in bilder på sitt bygge, vilket vore högst intressant, och det är därför som CANBus frågar, och tror inte att han vill vara dryg på något sätt (jag tolkade inte hans inlägg som drygt i alla fall).
Användarvisningsbild
av Mr H
Anledningen att ingen kan se bilderna är för att dom är borttagna!
Bildernas ägare blev aldrig tillfrågad om det var OK att direklänka från SVXC-forumet. Direktlänkade dessutom från en låst forumdel.
av CANBus
Xioz skrev:Canbus man behöver inte vara dryg?

Sen var frågan i huvudsak går det att fixa?

Svaret var ja?

Och du sa Nej.. SÅ du har fel!

PUNKT SLUT!

Over and out!
Jag har inte sagt att det inte går, utan du läser inte vad jag skriver.
det är INGEN som kommer göra denna modd, då det gäller att bearbeta
hela mittkonsollen och gör man fel så kostar det....just det pengar!!, som de flesta här inne inte gillar.

Marbas ------- Du har helt rätt, har inte sett några bilder..därför frågade jag helt enkelt trådskaparen!.
av Thomas J
Så här blev det i min bil.. :wink:

Bild
Bild

Mvh Thomas
av Marbas
Thomas J skrev:Så här blev det i min bil.. :wink:

...

Mvh Thomas
Sketasnyggt!!! (RO) (RO) (RO)
  • 1
  • 3