Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
wissel skrev:Hej Ragg1, har du några värmeproblem med dessa lampor :?:
:-)-)
Backljusen är på 21 watt. Om vi antar att 35W xenon räcker för backljuset (vilket det borde) så är det ju bara 14 watt mer. Och xenon har ju som bekant betydligt mindre spillvärme än halogenlampor och ÄNNU mindre spillvärme än en vanlig glödlampa.

Skulle inte förvåna mig om en 35W xenon går kallare än en vanlig backljuslampa. :)
av basberoende
tomsa skrev:
basberoende skrev:
tomsa skrev: Bild
Finns dessa hållare att köpa löst hos volvo?
Tänkte så man slapp skrota originalet för jag antar att man måste plocka söner dem för att få i H1:an ?

Japp dom finns. Jag köpte till min för någon vecka sen. Gav runt 80:-/st
Du har händelsevis inget art.nr på dem?[/quote]

Jo det hittade jag.

Jag vet inte om det skiljer sig mellan årsmod. Men till min -07 så är artnr: VO 30674780. Kostade 89.38:-/st
av basberoende
Perc skrev:
Backljusen är på 21 watt. Om vi antar att 35W xenon räcker för backljuset (vilket det borde) så är det ju bara 14 watt mer. Och xenon har ju som bekant betydligt mindre spillvärme än halogenlampor och ÄNNU mindre spillvärme än en vanlig glödlampa.

Skulle inte förvåna mig om en 35W xenon går kallare än en vanlig backljuslampa. :)

Nu är ni försiktiga tycker jag ;) Jag satte i 55w xenon i mina. Det är ju så korta stunder dom är tända.
Bild
av matte75
basberoende skrev:
Perc skrev:

Nu är ni försiktiga tycker jag ;) Jag satte i 55w xenon i mina. Det är ju så korta stunder dom är tända.
Bild
Jag satte i mitt överblivna 75w xenonkit i backlyset:-D

Lyser ganska bra. ;-)
matte75 skrev:
basberoende skrev:
Perc skrev:

Bild
Jag satte i mitt överblivna 75w xenonkit i backlyset:-D

Lyser ganska bra. ;-)

Det blir det. Jag har 55w xenon i vanliga och sen 55w i dom extrabackljusen. Självklart går det att tända upp med knapp inne från bilen när man kör vanligt med ;)
av basberoende
Tobzter skrev:Ser grymt bra ut.. Är de h1 ni har moddar ditt? Jag kan man koppla xenon på vanliga kablage som när man konverterar vanliga fram lampor tex?
Det är helt vanliga h1 xenonkit jag har satt dit i mina vanliga backlampor. Jag har tagit plus-matningen från vanliga backljuset till ett relä och använder det som styrström iom att jag har 55w xenon. Det är så smidigt att dra från batteriet till ett relä för att slippa eventuella fel med under dimensionerade kablar och dylikt. Sen har jag kopplat med ett dubbelrelä istället så man kan tända medans man kör vanligt med.

Oj hoppsan, jag slet tydligen av en handbromswire […]

Har iaf luskat ut att den från och med &arin[…]

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]