Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoNille
G-kraft skrev:Jag vill ännu en gång tacka alla för tips och råd för inlägget som jag skapade.....

Vill även passa på och nämna att det blev en Xc90, silver metalic, 2.5T, den kändes väldigt bra och pigg måste jag säga...det var en skillnad mellan T6 men inte lika stor som jag trodde, därför blev det 2.5T...både för min ficka och för miljön lite ;)
Härligt härligt! Hört att dom inte dricker så farligt om man behandlar dom väl. :) nöjd med den? kör lugnt! 8)
Användarvisningsbild
av G-kraft
VolvoNille skrev:
G-kraft skrev:Jag vill ännu en gång tacka alla för tips och råd för inlägget som jag skapade.....

Vill även passa på och nämna att det blev en Xc90, silver metalic, 2.5T, den kändes väldigt bra och pigg måste jag säga...det var en skillnad mellan T6 men inte lika stor som jag trodde, därför blev det 2.5T...både för min ficka och för miljön lite ;)
Härligt härligt! Hört att dom inte dricker så farligt om man behandlar dom väl. :) nöjd med den? kör lugnt! 8)
Jodå jag är ganska lugn av mig när jag kör, ingen race kille om jag inte får prova en Formula 1 bil på en bana...

Jag är väldigt nöjd med den, mycket skön att köra...bara lite små styling som väntar...
av Göranson
Bilder på pärlan skulle inte sitta fel....eller har du inga ?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Göranson skrev:Bilder på pärlan skulle inte sitta fel....eller har du inga ?
Jag har inte hunnit men skall försöka ordna det så fort jag tvättar bilen och stylar den lite, kanske efter helgen... :)
av Göranson
Jag glömde.... Grattis till din nya bil, hoppas att du blir lika nöjd som jag är med min.
Jag misstänker att min kan vara chippad därav den låga förbrukningen...
Användarvisningsbild
av G-kraft
Göranson skrev:Jag glömde.... Grattis till din nya bil, hoppas att du blir lika nöjd som jag är med min.
Jag misstänker att min kan vara chippad därav den låga förbrukningen...
tack tack...alltså är det värt att chippa bilen eller !?
mvh
av Göranson
Som sagt så misstänker jag bara att den är chippad än så länge, kan man kolla det på något enkelt...? Någon som vet ?
Jag tycker att den går oerhört piggt för att "bara" ha 210hk på den vikten

Men jag körde Falun->Sundsvall->Fäviken (nästan Åre)->Sundsvall->Falun i helgen.
Snittförbrukningen på den trippen var 0,95 l/mil, då höll jag hastigheterna bra och inte så många omkörningar...
Användarvisningsbild
av G-kraft
Göranson skrev:Som sagt så misstänker jag bara att den är chippad än så länge, kan man kolla det på något enkelt...? Någon som vet ?
Jag tycker att den går oerhört piggt för att "bara" ha 210hk på den vikten

Men jag körde Falun->Sundsvall->Fäviken (nästan Åre)->Sundsvall->Falun i helgen.
Snittförbrukningen på den trippen var 0,95 l/mil, då höll jag hastigheterna bra och inte så många omkörningar...
Alltså jag blev lika förvånad över förbrukningen när jag var på väg hem från göteborg, halva tanken ända fram till lund nästan , på 110km/h och jag hade farthållaren konstant, på 120km/h...

Samt även inne i stan när jag kör så brukar den inte mycket och jag känner på att den är ganska pigg för 2.5T tur att jag inte tog T6..hade inte behövt den styrkan..
av dirren
Jahapp....så har då även jag köpt en Silverfärgad XC90 2,5T -04 aut 7 sits med 5900 mil på mätaren, hittils är jag supernöjd, på hemresan från stockholm till Linköping låg jag på 1 l/mil ganska exakt

Tack för alla tips...

Ps, om man nu vill höja motoreffekten lite vad gör man då bäst ?? Påverkar detta förbrukningen ??
av dirren
lyfter denna tråd lite igen eftersom det inte kom in några svar :wink:

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]