Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle volymknappen mm suttit på andra sidan (vänster)

Ja !
12
22%
Nej !
43
78%
Användarvisningsbild
av håret
jag tycker den sitter bra på vänster sida. Jag använder farthållaren mera.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag håller med trådskaparen. Som ex. BMW ägare är man jag van med samma fina logik i farthållaren men på andra sidan. Men jag är relativt övertygad om att det är en vanesak, justera volymen på stereon gör jag mindre ofta.
Synd bara att man inte kan "spola" i låtarna med ratten.....eller kanske jag som inte vet hur än... :P

Fast värre missar av det här slaget finns juh...tänk på alla felpacerade tanklock som de som åker med det på vänstersidan och får öppna dörren rakt in i bensinpumpen.... :roll:
Användarvisningsbild
av ocean blue
De flesta förekommande eftermarknadssteros med fjärrkontroll på ratten,
har montering till höger Se bif bild av ex Blaupunkt:
http://www.garaget.org/?car=38986&image=424432
bild från Garaget, hoppas det syns/ JES
av sorsj
[quote="ER"][quote="sorsj"]Trevligt att fler irriterar sig på stereo- och farthållarknapparnas bakvända placering på ratten. Eftersom jag i princip alltid kör på farthållare så får jag ett elände vid mörkerkörning. Farthållare i/ur och av/uppbländning behövs ofta samtidigt. Som det nu är med båda till vänster blir det rätt hopplöst. Varje höst när mörkret slår till på allvar blir jag förundrad över en sådan ergonomimiss av Volvo. Farthållaremanövreringen på höger rattsida skulle ju direkt lösa problemet.[/quote]
Ser inte det som ett problem då man använder tummen till farthållaren och pekfingret till ljuskontrollern och det är inga problem att göra dessa två enkla saker samtidigt.[/quote]
När bilen står stilla med ratten i raktframläge ja.
av Göranson
Mattias_F skrev:Synd bara att man inte kan "spola" i låtarna med ratten.....eller kanske jag som inte vet hur än... :P
Håll bara inne knappen för att byta låt ett tag så "spolar" du framåt eller bakåt om du vill det...
Användarvisningsbild
av BullDoGs
Ja du Fluppen så e det när du hoppar från bmw till en riktig bil :lol:

\\Bullen
Användarvisningsbild
av greeeken
sorsj skrev:
ER skrev:
sorsj skrev:Trevligt att fler irriterar sig på stereo- och farthållarknapparnas bakvända placering på ratten. Eftersom jag i princip alltid kör på farthållare så får jag ett elände vid mörkerkörning. Farthållare i/ur och av/uppbländning behövs ofta samtidigt. Som det nu är med båda till vänster blir det rätt hopplöst. Varje höst när mörkret slår till på allvar blir jag förundrad över en sådan ergonomimiss av Volvo. Farthållaremanövreringen på höger rattsida skulle ju direkt lösa problemet.
Ser inte det som ett problem då man använder tummen till farthållaren och pekfingret till ljuskontrollern och det är inga problem att göra dessa två enkla saker samtidigt.
När bilen står stilla med ratten i raktframläge ja.
Hur har du DIN ratt? Svänger du så skarpt att det inte går?
Jag ser inga som hellst problem med att göra så. ÄVEN när man svänger.
Vill du slå av farthållaren, kan du bromsa lite lätt, eller gasa lite lätt eller trycka in kopplingen lite så släpper farthållaren om du nu inte "klarar av " att göra som du säger. Allt är en vanesak.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Göranson skrev:
Mattias_F skrev:Synd bara att man inte kan "spola" i låtarna med ratten.....eller kanske jag som inte vet hur än... :P
Håll bara inne knappen för att byta låt ett tag så "spolar" du framåt eller bakåt om du vill det...
Grymt!!!, det kunde INTE Bmw lyckas med , bock o tack!! :lol:

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]