Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Vet inte alls hur det ser ut i Bosch spjällhus, men det är en helt annan konstruktion. Det går alltså inte att byta från MM till Bosch.
Användarvisningsbild
av MartinS
Sparkz skrev:Vet inte alls hur det ser ut i Bosch spjällhus, men det är en helt annan konstruktion. Det går alltså inte att byta från MM till Bosch.
Det går alldeles utmärkt, bara att ladda ny programvara också så är saken biff.

/martin
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vilket hallå om detta gassjäll.

Det är ju bara kolbana som bluir utsliten = kostnad 1,50 kr.

Varför inte släppa kolbanan som egen reservdel så kan man pilla och byta själv, det är ju inget fel på själva gasspjället som helhet.
av Kena
Ska inte funka så på nya bilar, man ska byta hela enheter...tyvärr. Men jag håller med
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Kena skrev:Ska inte funka så på nya bilar, man ska byta hela enheter...tyvärr. Men jag håller med
Varför inte skrota hela bilen direkt så fort spjället krångar lite. :lol:

Äh, släpp den lilla filmen men kolbanan fri till folket så kan man pilla dit den själv.
av Kena
Håller totalt med, men det är nya tider nu, man byter hela komponenter=svindyrt men för en händig gör det självare går det att spara grova pengar.
av Mikael-155
Kan bara hålla med KenthOlsson, hur kan Volvo betraktas som ett Premiummärke? Varenda japan har ju högre kvalitet, varför fortsätter vi att köpa Volvo? Jag själv börjar tappa modet faktiskt.
av Kena
Många som är med i skippavåfflaklubben eller hangarounds kan jag säga. För dyr att äga i andrahand.
Användarvisningsbild
av Ringhede
Någon som varit och försökt få tillbaka pengar för sin dyra reparation av spjällhus ännu?

Vad sa Bilia?

mvh Roland
Kolla på detta nya om Gasspjällen Källa: SVT.se

MVH Kenth

Volvos gasspjäll - 22 mar 2007 10:58

Hej allihoppa här är svaret man får av VOLVO när man försöker få rättelse patetiskt ta ditt dom igen SVERKER.

Som svar på ditt senaste mail är att det är säljaren som bär ansvaret i detta fallet.

På Svenska marknaden är det återförsäljarna som ansvarar för garanti och goodwillfrågor.

Som generalagent så gör vi ej några några bedömningar i dylika frågor.

Därmed anser vi att ert ärende är avslutat från

Volvo Personbilar Sverige AB

Frank Granberg

Matsanders
1 inlägg
Volvos gasspjäll - 22 mar 2007 15:21

Kom just hem från Davidssons Bil i Växjö där min V70 T5 varit på service jag hade då med mitt kvitto på gasspjälsbytet som gjordes för 3 år sedan
Fick hela summan tillbaka 6 200:- utan diskussioner ! Vilken tur att jag slog på TV´n precis när detta avhandlades. TACK FÖR DET PLUS !
:D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240