dissonans skrev:Vad är det som ogillas/saknas med nuvarande bil?Att det är en V70. XC70 va så mycket mer praktisk. Särskilt när man lyfter i och ur två små barn ur sina bilbarnstolar flera gånger dagligen. Jag gillade komforten bättre också. Den va lite gungig men jag uppskattade det mer än att ha bilen "stötig", om man nu kan säga det om en V70 :D Vi är dessutom uppe och kör i bergstrakter någon gång per år där både markfrigång och plasten kan vara välbehövlig.
Vi trodde att vi ändå skulle tycka om V70n men ångrar oss dessvärre. Vi har hittat en XC70 som vi är spekulanter på men den har rullat 23000 mil vilket är i översta laget tycker jag. Vår har rullat 15000 mil. XC70n är väl omhändertagen och servad enligt intervall varje år på samma volvoverkstad vilket gör det lätt att hitta historik. Jag har pratat med de som äger bilen idag (1 ägare sedan fabrik, bilen är inkommande hos volvo) och de har inte haft några bekymmer alls med den förutom slitage. Det verkar vara en välställd familj som äger den och har Volvo sagt att något behöver bytas när den har varit inne på service så har de bara godkänt allt. Jag har bett verkstaden att ta fram fullständig historik och mejla den till mig så jag väntar på det. Verkstaden nämnde bland annat att de gjorde stor service på den i slutet av 2013 med kamremsbyte. De bytte då också styrlederna för att de glappade.
Avvaktar som sagt fullständig historik som verkstaden ska skicka till mig.
Men vad säger ni, 23000 mil. Är det på tok för mycket?
Det är en XC70 2.5t AWD man, MY06.

- By XRay89