- lör 11 jan 2014, 12:04
Alldeles riktigt man ska alltid dubbelkola själv med.
Här data bladet på Q8 Unitrans JK
http://pds.q8research.com/sheetcommerci ... 522&taal=E
Som när jag kollat ska vara till alla aisin lådor i N serien utom T6 som kör en annan växellåda. Skulle gissa på att V8 modellen med kör annan låda.
Men lite fakta släpper jag till användaren att kolla upp
Ifall någon udda låda hittat in i någon till modell. Eller som att senare T6 fick ju en annan låda som jag inte heller kollat upp vilken olja det är i. Däremot 6 stegade lådan till 3,2 6an hade den här oljan sist jag titta efter.
Med vänlig hälsning,
Andis
milktrucker skrev:Andis skrev:under förutsättning att volvos aisin-lådor ska ha samma olja......Tuna skrev:nice tack för den !Ja den där sista länken var för du skulle få se ett till sätt man kan spola på. Man får göra det lite annorlunda på N serien men möjligt där med.
Ska fixa detta någon dag då jag får tid, men jag lär skaffa lite olja först. Som vi kom fram till tidigare så verkar det som att det bara är Volvos egen olja som gäller.
Kan den endast köpas hos närmaste Volvo handlare eller finns det billigare ställen på nätet där man kan handla ?
Olja kom på att du kan även köpa oljan på SWEDOL i lite större förpackning
Dom har olja som passar också som beställningsvara.
Q8 Unitrans JK = till N seriens aisin automater.
Finns hos dom på 20 liters dunk till bra pris.
Med vänlig hälsning,
Andis
Alldeles riktigt man ska alltid dubbelkola själv med.
Här data bladet på Q8 Unitrans JK
http://pds.q8research.com/sheetcommerci ... 522&taal=E
Som när jag kollat ska vara till alla aisin lådor i N serien utom T6 som kör en annan växellåda. Skulle gissa på att V8 modellen med kör annan låda.
Men lite fakta släpper jag till användaren att kolla upp
Ifall någon udda låda hittat in i någon till modell. Eller som att senare T6 fick ju en annan låda som jag inte heller kollat upp vilken olja det är i. Däremot 6 stegade lådan till 3,2 6an hade den här oljan sist jag titta efter.
Med vänlig hälsning,
Andis
- By dieselkenneth