- sön 13 okt 2013, 18:36
De är sällan de ger bättre tid å dra till maxvarv på en chippad orginal bil, effektkurvan å vridet bruka dö ut tidigare än så, jag brukar dra min R till 55-6000max för efter de har jag inte mycke varken vrid eller hästar.
Man får prova sig fram å kollar man på lite effekt diagram ser man också oftast att de inte är värt å dra till ett för högt varvtal.
å vad kör du med för luftfilter osv ?
Mitt orginal "R"filter bromsade bra, Jag gick från 350hk -370 genom att ta bort de... å på din bil är de säkert känsligare å när byttes de sist ? de är så mycket som spelar roll :) en ordentligt service kan göra underverk!
Jonas_latt skrev:hur körde du då ? varvstopp all växlar eller ?YoZ skrev:Ta ut bilen och klocka olika intervall
100-150 resp 100-200. Var inte rädd att ge motorn ordentligt med varv innan växling
Min gamla T5:a med samma miltal, visserligen med Autotech Steg 3 fixade dessa tider med 18" och manuell låda:
100-150 (3) 4,5 sek, 100-200 (3-4) 12,5 Sek
Du bör hamna nån sekund efter ovan tider om din bil är frisk!
Va tvungen att dra ut och prova lite idag.
Men blev besviken. Visst bilen går bra men dock inte som din.
0-100 7 sek med lite spinn
100-150 6sek
100-200 20 sek. (Där har vi ett stort FEL) fan kunde nästan somna till under tiden. Efter 160 så börjar den bli seg. Och efter 180 ska vi inte ens snacka om.
Slängde i en laddtrycks klocka för att prova laddet.
1-2 växel ladda den runt 0,8 bar
3 växel drog den upp till 1,2 bar men snabbt ner till 1 bar
4 växel 1,1-1,2 konstant
5 växel 1,2-1,3 konstant
De verkar väl rätt okej siffror tycker jag?!
Frågan e vad man mer kan kolla?
Blir ju lite besviken nu. Kanske kolla komp?!
De är sällan de ger bättre tid å dra till maxvarv på en chippad orginal bil, effektkurvan å vridet bruka dö ut tidigare än så, jag brukar dra min R till 55-6000max för efter de har jag inte mycke varken vrid eller hästar.
Man får prova sig fram å kollar man på lite effekt diagram ser man också oftast att de inte är värt å dra till ett för högt varvtal.
å vad kör du med för luftfilter osv ?
Mitt orginal "R"filter bromsade bra, Jag gick från 350hk -370 genom att ta bort de... å på din bil är de säkert känsligare å när byttes de sist ? de är så mycket som spelar roll :) en ordentligt service kan göra underverk!
- By Wallner77