Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Undrar va fan jag gör för fel. Jag kom inte ens in i menyerna....... :x Exakt hur gör ni? Jag trycker på volymknappen ett bra tag men det händer ingenting.

Fan va dum man e...... Inte ens det klarar jag av...

Tomas
Användarvisningsbild
av jakobsson
Ang displayen och så. Tror jag såg för något år sedan, att det va någon firma som kunde fixa så att man fick upp turbons laddtryck i den digitala skärmen som visar bränsleförbrukning och liknande.

Någon som vet något om det och är det något som man kan göra själv?
av Malle
Länken funkar inte
av Dumle
Kolla fyra inlägg upp.....
av Malle
Tack
av KuLLeN
coolt! ska pröva det imorrn!
Användarvisningsbild
av Jåkob
Tydligen så finns det en lag i Kanada som säger att hastighetsmätarens felvisning inte får överstiga 1%, gällande alla märken (10% i övriga världen).
Därför så är mätarn i stereodisplayen mer exakt eftersom den har kanadakalibrering.....
av haxpet
jakobsson skrev:Ang displayen och så. Tror jag såg för något år sedan, att det va någon firma som kunde fixa så att man fick upp turbons laddtryck i den digitala skärmen som visar bränsleförbrukning och liknande.

Någon som vet något om det och är det något som man kan göra själv?
Ja, det finns, eller har funnits en sådan grej. Undrar om det var SCT (Scandinavian Car Tuning) som sålde den prylen (så att man fick turbotryck i färddatordisplayen).

Men är det ingen som har testat detta på en HU-850?
Jag fick det inte att funka på min i alla fall.
Användarvisningsbild
av OFFO
Min radio (603) visar ca 2,5 km/h mindre än den "riktiga" Körde förbi en sån där NTF skylt höll väl ca strax över 50 ej på 55 strecket, då visade skylten 49.
Jag har en teori, OBS TEORI. Kan det vara så att den hänger ihop med den "svarta lådan" ?
av matzen10
Hastigheten stämde bra i min S60; kan inte avgöra om det är någon skillnad alls mot den analoga. har orginalstorlek på fälgarna 8)

M V H
---< Matz
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Högt oljud ej från motor

Jag har funderat på hjullager. Dock när[…]

Det var väldigt länge sedan jag la upp[…]