Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nicke73
@Evotec

Bra ide, och som jag sa det här är ju bara ett sätt som man kan göra finns säkert många olika. Men jag ville inte förstöra något på bilen även om inte skruvhålen syns när man byter tillbaka grillen. Fördelen är ju med skruv att man kan justera grillen rätt noggrant.

@Bult

Kul att den hjälpte dig!!! Bilder kanske kommer upp så man får se resultatet :)

Däremot så tänkte jag ta den gamla grillen och såga bort ribborna spraya sargen svart och sätta fast samma grillnät som jag har under i den och se om det blir najs.
Vad tror ni om det? iom att jag har silver nät nertill och svart sarg så blir det mer enhetligt.
En annan ide är att spray både den varianten och nätet under i samma färg som bilen alltså silver 426 både sarg och det kromade nätet..

Jaja lite ideer som jag har, kom gärna med era synpunkter alltid kul att höra..

/Nicke
Användarvisningsbild
av Loner
bult skrev:Sådär nu sitter det en s60 grill på min v70 med, tack ska du ha Nicke din guide hjälpte. Nånn moderator kanske kunde klistra guiden i fix&trix ??
Det skall bli (skall batra komma hem och inte sitta i busken på en bärbar)

/L
av sillen
Är det någon som har bild-för-bild på detta jobbet så är jag intresserad av det!!
av hmj
Ingen som vet om det passar en V70 05-> ?

Mvh
Henric
av DaAddez
hmj skrev:Ingen som vet om det passar en V70 05-> ?

Mvh
Henric
Hej! Nej detta passar inte 05-

endast 00-04

//Andreas
Användarvisningsbild
av Dartman
Nicke73 skrev:Tjena Tjena

Så där!!! Då är den nya grillen på plats.
Här kommer ett försök till en enkel och lätt följd beskrivning med bilder hur man kan byta till en S60 grill som jag fick för 300 kr på skroten på en v70n 00-04. Det finns säkert fler sätt att få fast den på men jag är nöjd än så länge.

BLA BLA BLA..... osv.

Bild

Bild

Tycker själv det blev mycket bra och det är ju det viktiga (sen är det ju alltid roligt om andra tycker det med).

/Nicke
Ps jaj taf ingenrt anvsär rör stawfel Ds

Jag ser inga bilder, bara små kvadrater med röda kryss(har jag virus då ?)
Användarvisningsbild
av Loner
Nej du har inte virus, bilderna finns inte kvar, varför får vi fråga den som laggt upp dem!

/L
Vad är det för fläckar?

Jag är inte säker var det l&aum[…]

Jag hade ca 60 PSI = 4100 hPa på lågtr[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Innerskärmarna lär sitta med 4-5 plastmu[…]

Ett avgasprov hade varit bra för att se hur m[…]