Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cimmen
lirsa skrev:Aha :).

Hade nämligen en liten misstanke att man så gärna ville ha en summun-utrustad bil istället för en limited eller active edition ;).

Men jag har fortfarande mkt svårt att förstå att man lägger 5000 kr på att fixa backspeglar...
Jag kan ju bara svara för mig själv men i mitt fal så är det att jag lider av nåt som kallas prylbög. Sen kasnke 5000:- är en smärtgråns även för mig men 2000:- skulle jag lätt kunna ge. Rolig funktion dessutom snyggt med markbelysningen. Jag lägger mina pengar på prylar. Köper nästan aldrig kläder eller dyl men det är ett medvetet val. Kanske inte så lätt att förstå men jag förstår inte hur min sambo kan lägga 3-5000:- i månden på sina hästar... Man kan inte förstå allt... :lol:
av lirsa
Det är ju sant :). Jag skall skärpa mig, klart man får lägga pengarna vart man vill ;).

Sen kastar jag ju sten i glashus när jag själva har beställt en fabriksny V70 Summum med lite annat själv nu... Prel.lev V.5...
Användarvisningsbild
av CarMan
lirsa skrev:Bara en liten undring från mig: Varför lägga så vansinnigt mycket pengar på detta? När man manuellt kan vika in speglarna de få ggr det behövs? Eller varför inte beställa från fabrik (om man nu har ny bil)?

Bara liten nyfiken...

Har lite svårt att förstå varför man tvunget skall ha krom i stötfånfarlister och övrig utrustning för att likna en välutrustad bil, varför inte köpa det från start då? Måste ju sammantaget bli billigare... Eller är jag ute och cyklar?

Ta inte illa upp, bara lite nyfiken.
varför köpa en sterio till hemat för 4000:- när man kan köpa en MP3 spelare (fick modell) för 300:-
av lirsa
Oj då. Det finns väl ingen anledning att vara otrevlig heller? Dessutom fattar jag inte liknelsen...

MEn som jag sa i tidigare inlägg; Jag hajar, jag är precis likadan själv. Även fast 5000 kr är rätt mkt pengar för att få elinfällbara backspeglar...
Användarvisningsbild
av black
behöver man verkligen "EJECT" knappen på fjärrkontrollen till DVD:n??? OPEN/CLOSE står det på vissa....behöver man verkligen det??? man måste ändå resa sig upp och hämta filmen.....men knappen finns ju på fjärrkontrollen!
visst är det en onödig finnes? det tycker jag i alla fall...men ändå ...varje gång använder jag den knappen först och sedan går jag och tar ut filmen... fast en sådan knapp finns ju på själva DVD:n

jag trycker hellre på knappen för att fälla in backspeglar än att springa runt hella bilen i regnet för att fälla in dem manuellt (även om det kostar 2500:-)
men det är ju jag det.....någon annan hade köpt en ny DVDspelare för 2500 :)
Användarvisningsbild
av TRTR
lirsa skrev:Bara en liten undring från mig: Varför lägga så vansinnigt mycket pengar på detta? När man manuellt kan vika in speglarna de få ggr det behövs? Eller varför inte beställa från fabrik (om man nu har ny bil)?

Bara liten nyfiken...

Har lite svårt att förstå varför man tvunget skall ha krom i stötfånfarlister och övrig utrustning för att likna en välutrustad bil, varför inte köpa det från start då? Måste ju sammantaget bli billigare... Eller är jag ute och cyklar?

Ta inte illa upp, bara lite nyfiken.
Penisförlängare, ju fler prylar desto längre (tror) blir den. :D

black skrev:behöver man verkligen "EJECT" knappen på fjärrkontrollen till DVD:n??? OPEN/CLOSE står det på vissa....behöver man verkligen det??? man måste ändå resa sig upp och hämta filmen.....men knappen finns ju på fjärrkontrollen!

Är man gift eller sambo så har man ju nytta av den. :D
Användarvisningsbild
av Cimmen
Allt detta som vi göför våra bilar gör vi ju vi entusiaster! Jag känner många som fullständigt skiter i vad dom åker i bara den startar... Jag är glad att jag inte är som gemene man (medel svensken) utan bryr mig om mina "prylar" bilr m.m. Det är så mycket roligare då, för mig själv iallafall. Och visst grannen kaske kommer och frågar varför jag ha elinfällbara backspeglar när man kan fälla in dom manuellt... Troligt vis har jag inget svar som han blir nöjd med men nästa gång jag ska in/ur ur garaget och trycker på knappen så ler jag stort som f*n just därför att jag är en entusiast. Jag vill att saker ska fungera, coola saker massa knappar och schyssta displayer m.m... Det var ju som när jag köpte AWD som jag har nu, alla frågade mig vad jag skulle ha den till, här finns ju ingen snö att tala om, nää visst men den är inte så vanlig som V70 (där jag bor iallafall) och det räckte som argument för mig... Men men vi är alla helt insnöade på nåt som gemene man aldrig kommer förstå...

Ovanstående kan ses som svammel men det är min åskit och jag skulle vilja undanbe spyda inlägg, komentera gärna men lämma spydigheten på andra sidan skärmen... (har inte sagt att nån kommer vara spydig, bara utifallatt...) :)
Användarvisningsbild
av CarMan
vill man inte köpa el-infälbara backspeglar så gär men inte det. det är väll inge konstigt med det. Varför ska man ifråga sätta vad andra köper?
Gör ni så i kassakön i matafören också?

- jasså du har köpt apelsinder... varför det, dom är ju svåra att skala, köp bananer istället...
av lirsa
Ha ha CarMan, ge dig nu ;). Varför denna lite tråkiga attityd för? Jag ifrågasatte inte, jag var NYFIKEN. Som jag även skrev. Och om du istället för att välja att tolka mig negativt läser det jag också skrev: JAG ÄR LIKADAN SJÄLV. Så lägg av nu, snälla.
av grabb85
Själv så köper jaq saker till bilen just pga intresset, är en viss känsla att planera, köpa, montera och sen va nöjd med resultatet när man är klar :)

Köpte även jag begagnat så jag hade ingen möjlighet att välja till allt från början.

Sen tycker jag man får en bil man är mer nöjd med när man har det man vill ha i, har t.e.x monterat ipod adapter och den njuter jag av nästan varje gång kör.

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]