Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av falerum
Loner skrev:
falerum skrev: Det är bara att gå till en låssmed och få nyckeln kopierad !
// Mike
Hur löser låssmeden problemet med startspärren då?

/L
Det skulle han kunna fixa ! ?

Men jag vågade inte prova så jag tog det på Rejmes.
Användarvisningsbild
av Stoffe
Jag har hittat många nycklar... men dom saknar ju fan den gula knappen + den till bagageluckan... :(

EDIT:

Hittade även med knappar... typ 250 spänn styck + frakt...
Senast redigerad av 1 Stoffe, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MrBig
Om du kan få tag i några stilett fjärrar så är jag sugen på att få tag i 2 !

Mvh
Micke
Användarvisningsbild
av Stoffe
Jag skall skicka efter två någon annan som vill ha PM:a mig ASAP tänkte beställa ikväll... Ju fler ju billigare frakt... Nyckeln kostar ca 200 styck och beroende på antalet som bestället så blir de några kronor extra i frakt...
av dr mugg
Vad blir totalkostnaden? Fjärr, nyckelämne, slipning etc?
Användarvisningsbild
av Stoffe
Var ju nån uträkning här innan tror jag? Kommer inte ihåg vad det stod att nyckelämnet gick på men en slipning kostar inte mer än 100 kr iaf...
Användarvisningsbild
av _Rick_
vart köper ni nyckelämnen då? de måste ju innehålla immobilizerkretsen samt att sen är det väl laserslipat eller nåt sånt?
av _robban
Även jag undrar över vart man får fatt i nyckelämnen? Chipet kan man väll vara lite händig och flytta över själv ifrån sin gammla nyckel - kollar in på http://www.krypet.net/stilett/ så ser man hur man kan gå till väga. Jag har i min hand en kir nyckel ifrån en skrotad bil och det enda jag behöver är ett nyckelämne...
Användarvisningsbild
av michael561
Känns ju som att ett nyckelämne lättast beställes på volvo med bilens nyckel-kod... :wink:
av _robban
:wink:
Ibland kan det mest självklara vara så långt borta i huvudet, klart att det är där ifrån det är lättast att fixa nycklelämnen ifrån
Rycker vid kallstart V60 T4

Läst ut felkoder? Nu lyser för visso int[…]

Felkodsläsare till Motronic 4.4 är myck[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Oljud från fjäderbenslager förknip[…]

@jvolvo21 , Skulle snarare tro att du haft bensi[…]