Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det finns ju hur många begagnade V70N som helst i dessa årsmodeller så köp en där allt funkar från början istället.
Priset på den bilen var ju inte speciellt bra heller. Bli aldrig "kär" i en bil hos en bilhandlare...sök vidare så hittar du en bättre med mer utrustning för samma eller mindre pengar. Bara ett tips.
Känns surt att förlora mina 1000:- om man drar sig ur affären nu.
Men om dem vägrar laga/dra ner priset så har jag ju rätt att få tillbaka mina 1000:-
Men lagar/drar dem ner på priset så får jag ju köpa bilen, eller skita i det och förlorar då 1000:-
Iövrigt är bilen jättefin. Det jag har hunnit kolla och prova iallafall.
Så lagar dem detta felet, så blir det med största sannolikhet affär, lagar dem inte eller drar ner på pris, så vill jag ha pengarna tillbaka :)
Vi får se hur detta slutar imorgon... :)
krillegbg skrev:Det finns ju hur många begagnade V70N som helst i dessa årsmodeller så köp en där allt funkar från början istället.
Priset på den bilen var ju inte speciellt bra heller. Bli aldrig "kär" i en bil hos en bilhandlare...sök vidare så hittar du en bättre med mer utrustning för samma eller mindre pengar. Bara ett tips.
Fördelen med bilhandlare är att du har alltid konsumentköplagen att ta till om det blir strul med bilen efter köpet. Bara ett tips till :-)
Hej!

Personligen så tycker jag att det är ett riktigt bra informationsfönster ”färddator” för både enkla som allvariga upplysningar/fel i god tid.
Är det en seriös bilfirma så ska de fixa till detta och inte smyga sig undan problemet som de förmodligen såg vid inbytet av bilen. Vanligt fel på äldre Volvo bilar. Ett inbytespris som förmodligen p.g.a. fel var lågt. De skulle inte bortförklara detta om de inte viste om felet.
Skriv upp bilnumret, ring förra ägaren och fråga lite om bilen innan köpet.

Lycka till med bilaffären.
Lennart
Ja dem får helt enkelt åtgärda detta fel!
Ska säga till dem imorgon och hoppas på att dem går med på att fixa det :)
Kanske ska göra som du sa.. Att ta kontakt med förra ägare ..
Men om dem fixar det behöver jag ju inte det :)
Säg att det kostar 12k att laga på Volvo men att du kan tänka dig att ta halva kostnaden. Köp bilen för 6k mindre, skicka instrumentet till OBD som lagar det för 2500 kr och tjäna några tusenlappar :)
Ja fick tips om det i en annan tråd, ungifär samma tips :)'
Men det låter smart! Helt klart! Men först ska jag försöka få dem att laga det för att slippa vara utan bil när jag måste laga det och för att slippa mecka i onödan själv :)

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....