Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av E 55 AMG
Hej Jimi

Har du fått rätt på ellhissen? har samma problem på min s60 06 när jag hissar upp rutan automatisk så går den upp nästan helt stängd så vänder den
ner automatiskt igen,men om jag håller upp den första hacket alltså manuellt så stängs rutan det är enbart upp och vid automatläge den vänder ner igen när den gått upp.Testade det Amerikanska sättet med säkringen fungerade två gånger sen samma histioria.Jag har märkt att när jag tar upp den manuellt och iaktar procesen så ser jag att det blir ett tryck på skraplisten och plåten runt om.
av kamilenski
E 55 AMG skrev:Hej Jimi

Har du fått rätt på ellhissen? har samma problem på min s60 06 när jag hissar upp rutan automatisk så går den upp nästan helt stängd så vänder den
ner automatiskt igen,men om jag håller upp den första hacket alltså manuellt så stängs rutan det är enbart upp och vid automatläge den vänder ner igen när den gått upp.Testade det Amerikanska sättet med säkringen fungerade två gånger sen samma histioria.Jag har märkt att när jag tar upp den manuellt och iaktar procesen så ser jag att det blir ett tryck på skraplisten och plåten runt om.

Du har tappat stoppet. Går att fixa. Jag ska försöka hitta länken.

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=73230

Men det står redan uppe i tråden tror jag.
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
Hej

Har redan testat fungerar 2-3 gånger efter den amerikanska pruceduren sen samma sak igen!! det är värre när rutan är blöt
av kamilenski
Jag tror att vatten gör, att rutan går trögare. Har du provat med att smörja?
av Jimi
E 55 AMG skrev:Hej Jimi

Tjena!
Nja mina problem var lite annorlunda än dom du beskriver och nej, jag har inte fått full ordning på mina problem tyvärr.
Har haft fullt upp med annat så rutan har fått ligga på is ett tag, får väl ta tag i det när det blir lite varmare så man kan
få lite snygg solbränna på armen till sommarn ;)

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]