Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
OM du får rätt ljusbild
OM du har automatisk ljusviddsreglering
OM du har strålkastarrengöring

Så kan du i teorin få igenom en xenonljuskonvertering av halvljuset. MEN det är inte tillåtet att bygga om E-märkta strålkastare så det är långt ifrån säkert ändå.
av kamilenski
Jag ska testa på ena sidan mot en vägg hur bilden blir med vanlig H7 xenon. Bara att kunna se. Vet att de annars rekkar H7R. Men nyfiken som man är...
Användarvisningsbild
av SvenB
Jo, testa kan man ju alltid. Men det är ju SBP/Transportstyrelsen som dissar detta. Du får ju över huvud taget inte bygga om några E-märkta strålkastare. Jag tror att du inte ens får sätta i H7:or (halogen) som inte är E-märkta. Det har ju kommit skarpare direktiv 2011-01-10, se diskussion i nedanstående:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 46&t=62484
av kamilenski
Har kollat nyligen H7 xenon. Mycket sämre än H7R.

H7 sprider för mycket.
Användarvisningsbild
av JRS
vet inte om det är relevant,, men jag har philips vision plus halogen på min v70, ovanligt bra halogen,, en kompis har en 05a med volvo original xenon,,jag tycker hans halvljus är mycket dåligt jämfört med nyare bilar,,risken är nog stor att man blir besviken på konverterade ljus...?
av kamilenski
JRS skrev:vet inte om det är relevant,, men jag har philips vision plus halogen på min v70, ovanligt bra halogen,, en kompis har en 05a med volvo original xenon,,jag tycker hans halvljus är mycket dåligt jämfört med nyare bilar,,risken är nog stor att man blir besviken på konverterade ljus...?
Hur länge har du haft dessa lampor? Jag är orolig att dom håller i nån vecka bara...
av Thomas J
Konverterade halogen ljus med xenonkit lyser bra mycket mer/bättre än orginal xenonljus, pga att det blir fel ljusbild, bredare och längre ljus men det bländar hur man än ställer in.
Hade 35w xenon på min V70 med facelift ljus och det lös jättebra men bländade, och blev ombes pga polis kontroll :wink:
Det går alldrig att få xenonljus godtjända på en bil som inte har det från fabrik så är det bara.
Användarvisningsbild
av JRS
beträffande philips halogenlampor behöver du inte vara orolig,,de håller längre än de flesta,
se till att du får "vision plus" de har ett mycket bättre ljus än "standardlampor" även längre livslängd , men de är dyra,,,
av kamilenski
Thomas J skrev:Konverterade halogen ljus med xenonkit lyser bra mycket mer/bättre än orginal xenonljus, pga att det blir fel ljusbild, bredare och längre ljus men det bländar hur man än ställer in.
Hade 35w xenon på min V70 med facelift ljus och det lös jättebra men bländade, och blev ombes pga polis kontroll :wink:
Det går alldrig att få xenonljus godtjända på en bil som inte har det från fabrik så är det bara.
Vad hade du för drivvarna?
Användarvisningsbild
av greeeken
KKR
Det handlar inte om att behaga. Det handlar om att svara på FRÅGAN TS ställer i en tråd. Om TS sedan stääler mer frågor svarar man på dom.
Vill man chatta så kan ja rekomendera msn aftonbladet osv.

Personligen tycker jag man ska svara på frågan om man kan, kan man inte så ska man avstå, Endast då hjälper man TS med frågan som ställs.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]