- mån 24 jan 2011, 21:31
de som skrev att den inte skulle gå att kunna köpa för säkerhets detalj, är volvo i göteborg typ. nån ja mailade där bo larsen eller vad han heter, han svarar på vi bilägares volvo frågor iaf.
Jag har gjort ett eget handtag. dock inte original
sen vad snackar ni om för volvo orginal drag? volvo har väll använt brink som delbart sen 850 eller'? gjorde volvo egna drag?
CarMan skrev:VXC70 skrev:är jätte tråkigt att de inte går att köpa handtaget löst, mitt handtag har gått av och sbp är inte rolig att ha med att göra vid kontrollbesiktningen. de förstår inte att de inte går att köpa. jo på bildemontering, men då måste man ju köpa hela draget med fästanordning osv. vilket inte är nödvändigt.du menar att en anstäld hos den återförsäljara du basökt säger...
volvo säljer det inte för det är en säkerhetsdetalj ja hm. är de så säkert att inte kunna plocka bort draget med tanke på deformationzonen blir förstörd av draget.
Självklar är det en säkerhetsditalj !
Draget måste gå att demontera för att man ska säkerställa att det sitter korekt monterat annars kanske det bara råka sitta lite hårt, utan att sitta fast)
Handtaget är fjäderbelastat & har en arm somm går in i den riktiga lås pinnen. Ett trasigt handtag kan störa låspnnens funktion.
Angående deformationszoonen så blir bakändan lika hård oavsett om drag delen är där eller ej, då själva dragbalken helatiden. (självklar är det en skillnad om du inte har drag på bilen, med et är inte samma sak som att ha löstagbar dragkrok)
de som skrev att den inte skulle gå att kunna köpa för säkerhets detalj, är volvo i göteborg typ. nån ja mailade där bo larsen eller vad han heter, han svarar på vi bilägares volvo frågor iaf.
Jag har gjort ett eget handtag. dock inte original
sen vad snackar ni om för volvo orginal drag? volvo har väll använt brink som delbart sen 850 eller'? gjorde volvo egna drag?
- By ljushuvud