Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Kanske är dags att öppna en ny tråd för detta med poler och drag och återgå till trådskaparens ursprungliga fråga? :)
av Tobias_A
Tackar för detta, det är lätt att tråden spårar ur ibland :wink:

Hur som helst var vi och försökte känna och klämma på en Lim Ed idag men Volvohandlaren hade inga hemma för provkörning utan vi fick nöja oss med att se på en såld kundbil i samma utförande. Kan inte annat hävda att det verkar vara en trevlig bil!

Hur var det nu med försäkringen? Vad får ni andra betala??

Samt vad är bäst? Köpa en lagerbil eller beställa helt ny och vänta ett par veckor?
av Teemu
beträffande att köpa lagerbil eller beställa har väl ingen större betydelse. En lagerbil kan du ju få fortare och utrustningsmässigt är dom ju lika då alla är lim. ed. Finns den färgen som ni vill ha som lagerbil, så varför inte?

Och vad gäller försäkringen, så skulle jag iaf slå Volvia en signal och höra med dom. Tror nog dom är dom ger bäst pris och villkor. Eller så surfar du in på:

http://www.volvia.se/priv/www.volvia?i_p=118
av Tobias_A
Strålande, tack för tipset! 2154:- per år.

Inte så farligt :P
Användarvisningsbild
av mane
Tobias_A skrev:Samt vad är bäst? Köpa en lagerbil eller beställa helt ny och vänta ett par veckor?
I detta fallet så spelar det nog ingen roll, men i andra fall så kan prutmånen vara lite "bättre" på en lagerbilen (Handlare vill säkert hellre bli av med den).
Men Lim.Ed. är redan grymt nedprutad så det finns nog inte så mycket mer att "hämta" ändå.....
av Tobias_A
Man kanske kan tjata sig till vinterdäck? Min lokala handlare erbjuder det inte men jag har sett andra Volvo ÅF som skickar med vinterdäck för 239.900:- 5000:- vill dom även ha för ett fast drag. Verkar detta okej?
av Teemu
skickar dom inte med vinterdäck och andra gör det så varför inte välja den andra firman som gör det isf?

Draget kan vara mycket bra att ha, men skulle nog gissa att du sätter dit ett för halva priset själv om du vill.
av Tobias_A
Tänkte återkomma till lite om ni kan ge lite feedback på vad bensinförbrukningen brukar hamna på om man ligger i måttliga 110 på motorväg, ingen direkt last och två personer i bilen. 0.6 0.7 0.8 Går det att snålköra eller är det som det brukar vara med Volvos motorer - Gör det dom skall men utan att spara bensin :P
Användarvisningsbild
av Brainy
V70 2.4 170hk (ej Limited Edition) i strax över 110km/h (106 brukar jag lägga farthållaren på enligt gps'en då är mätaren strax över 110) då drar den ganska precis 0.8, strax där under om man räknar bort småstoppen efter vägen, tillfälliga hastighetsökningar osv.

landsväg drar den dock riktigt lite då kan jag få ner den mot 0.7 om jag kör lugnt utan omkörningar. Snitthastighet 85km/h och en förbrukning på 0.72 hade jag under 40mil med fullastad bil och tre passagerare i kraftigt snöfall för ett par månader sedan.

Så för en så pass stor bil tycker jag det är helt ok, i stan springer det såklart iväg.

/Anders

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]