Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
CarMan skrev:Låter som du pratar om kulan o inte mekanismen som låser det löstagbara draget. kulen ska inte smörjas vid service !
Var har jag sagt att det är kulan någonstans?
Draget är delbart och det är den icke löstagbara delen som sitter på bilen vi pratar om. Den var INTE insmord. Det var både jag och kundmottagaren överens om.
CarMan skrev:vill inte försvara, bara på peka att din okunighet om servicen blir rena förtalet mot killen som serva bilen.
Undra vem som är ute på djupt vatten egentligen.

Men så var vi här igen, Volvokillarna är dom som kan allt och aldrig gör fel och jag den stackars kunden kan inte ens avgöra om dragkroken är insmord eller inte. Jösses.... har vi inte gått igenom detta tidigare du och jag?
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:felet är väl ganska uppenbart om verkstadens representant varit med och konstaterat fusket/slarvet? Eller kan man inte ens lite på verkstaden när dom säger att dom slarvat/fuskat?
det är större schans att kundmotageren inte kan bilarna & vad somk görs än att verkstadspersonalen inte kan det. det är ju inte killen vid disken som jobar med bilarna!
Användarvisningsbild
av CarMan
zenobia skrev:
CarMan skrev:Låter som du pratar om kulan o inte mekanismen som låser det löstagbara draget. kulen ska inte smörjas vid service !
Var har jag sagt att det är kulan någonstans?
Draget är delbart och det är den icke löstagbara delen som sitter på bilen vi pratar om. Den var INTE insmord. Det var både jag och kundmottagaren överens om.
CarMan skrev:vill inte försvara, bara på peka att din okunighet om servicen blir rena förtalet mot killen som serva bilen.
Undra vem som är ute på djupt vatten egentligen.

Men så var vi här igen, Volvokillarna är dom som kan allt och aldrig gör fel och jag den stackars kunden kan inte ens avgöra om dragkroken är insmord eller inte. Jösses.... har vi inte gått igenom detta tidigare du och jag?
Du har inte skrivit att det är kulan. Du har heller inte skrivit vad det är du pratar om !

jag har inte sett din bil o kan inte utala mig.8ingan annan här har eller sett din bil, men dom kan tydligen på rak arm bedömma att det är ett fel)

jag är inte på djupt vatten o simmar, jag spånar presis som alla andra, med enda skilnaden att jag spånar å andra hållet, för att skapa flera vinklar på synpumkten, allt är inte svart eller vitt !

den fasta delen i bilen ska givetvis också smörjas, men även där funkar Multilube bra.

är ytorna torra om du känner med fingret?
lämna du med nyckeln till draget så mekanikern kunde göra funktionsprov?
var bocken för kontroll av dragkrok i bockad?
har du volvo orginal drag ?
av Teemu
Jag har inte heller sett bilen i fråga , men det har ju tydligen kommits överens om att smörjningen för draget inte är gjort tillsammans med representant för den aktuella firman. Vi behöver alltså inte bedöma huruvuda det är gjort eller ej då det är konstaterat att så inte är fallet. Sedan om nu inte kundmottagaren inte anser sig ha kunskap till det hela skall han väl helst inte yttra sig utan kalla på någon som kan saken.
Sedan har det ju även fuskats med spolarvätskan, men den biten har vi ju snällt låtit bli att döma företaget för. Det är ju fortfarande bedrägeri.
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:Jag har inte heller sett bilen i fråga , men det har ju tydligen kommits överens om att smörjningen för draget inte är gjort tillsammans med representant för den aktuella firman. Vi behöver alltså inte bedöma huruvuda det är gjort eller ej då det är konstaterat att så inte är fallet. Sedan om nu inte kundmottagaren inte anser sig ha kunskap till det hela skall han väl helst inte yttra sig utan kalla på någon som kan saken.
Sedan har det ju även fuskats med spolarvätskan, men den biten har vi ju snällt låtit bli att döma företaget för. Det är ju fortfarande bedrägeri.
säg att kundmotageren inte vet vilket medel & hur draget smörjs. då står dom på samma plan som kunden & det finns ingen anledning til att reta upp kunden kenom att ställa sig på tvären, specielt inte när han inte vet om kunden har rätt eller fel.
av Teemu
då kan man snällt säga att jag inte vet och kalla ut killen som gjort servicen. Det lär ju inte direkt stjäla något av mekanikerns arbetstid heller...
av Walle
CarMan skrev:
zenobia skrev:
CarMan skrev: jag är inte på djupt vatten o simmar, jag spånar presis som alla andra, med enda skilnaden att jag spånar å andra hållet, för att skapa flera vinklar på synpumkten, allt är inte svart eller vitt !
Verkar som att det är Carman som spånar och spekulerar ... alla andra går på fakta! Om företaget erkännt att dom gjort fel på dessa punkter så har dom väl gjort fel..... skulle inte tro att dom tar på sig felet om dom nu faktiskt har gjort rätt. :roll:
Om kundmottagaren nu inte har kunskap i ämnet ... varför gick han då med kunden ut för att kontrollera vad kunden hade sagt ? Borde inte kundmottagaren skickat ut någon från verkstan isåntfall.
Hmmm.... glasklart att dom försökt med en rövare i det här fallet.
av zenobia
CarMan skrev:är ytorna torra om du känner med fingret?
Svar Ja. Var nyss ute och försökte ta några kort men det är för mörkt.
CarMan skrev:lämna du med nyckeln till draget så mekanikern kunde göra funktionsprov?
Japp, den ligger i samma påse som resten av draget. Dessutom är rutan för delbart drag ikryssad utan någon som helst notering om att nyckel saknas eller likande... Ser man på protokollet är det helt ostridbart att service av delbar dragkrok är utförd.
CarMan skrev:var bocken för kontroll av dragkrok i bockad?
Japp, utan någon som helst avvikande notering eller besked vid överlämnandet av bilen efter service.
CarMan skrev:har du volvo orginal drag ?
Japp
av zenobia
CarMan skrev:Du har inte skrivit att det är kulan. Du har heller inte skrivit vad det är du pratar om !
Om man nu inte smörjer själva kulan när man smörjer dragkroken på servicen är det väl ganska självklart att jag snackar om delbart drag?
Dessutom så är det enda drag dom smörjer på servicen enligt protokollet just delbara originaldrag från Volvo och Renault.

Så vad är problemet?
Användarvisningsbild
av Danneman
Kort och gott kan man summera det hela att det finns idioter på ALLA firmor i ALLA brancher.....
:lol: :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 54

Just D3 är det kanske MY16 och MY17 man skall[…]

Service Hyundai I40 -12

Dags igen för service på denna Hyundai.[…]

Och EX90 har ”bara” 400volt , så[…]