- mån 06 feb 2006, 12:40
#29315
Har med intresse läst denna tråd.
En fundering som jag har är hur Volvo resonerar när man nu trots allt infört nyckelavstängning på passgerarairbagen?
Om nu en avstängd airbag skulle lösa ut och (hemska tanke...) skada/döda ett barn som sitter bakvänt fram, vilken publicitet skulle detta ge Volvo som lagt ned de senaste 80 åren på att profilera sig som säkerhetsmärket nummer 1?
På något sätt måste de ha bedömt att risken är så pass liten/gränsande till obefintlig att de kan införa nyckelavstängning.
Är också av den uppfattningen att jag ej skulle sätta ett barn framför en avaktiverad kudde, men samtidigt vill jag förstå Volvos resoenmang bakom nyckelavstängningen.
/AWWD
En fundering som jag har är hur Volvo resonerar när man nu trots allt infört nyckelavstängning på passgerarairbagen?
Om nu en avstängd airbag skulle lösa ut och (hemska tanke...) skada/döda ett barn som sitter bakvänt fram, vilken publicitet skulle detta ge Volvo som lagt ned de senaste 80 åren på att profilera sig som säkerhetsmärket nummer 1?
På något sätt måste de ha bedömt att risken är så pass liten/gränsande till obefintlig att de kan införa nyckelavstängning.
Är också av den uppfattningen att jag ej skulle sätta ett barn framför en avaktiverad kudde, men samtidigt vill jag förstå Volvos resoenmang bakom nyckelavstängningen.
/AWWD