Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonieboi
Det skulle jag självklart helst vilja göra!! Hoppas ni har tålamod att förklara för en newbee... :lol:

Kabeldragningen är jag inte oroad över, mer det tekniska. Lågnivåutgången från stereon går ju till pa200:t under sätet. Detta tänkte jag fortsätta använda till högtalarna i bilen. För det finns väll inte 2 st utgångar från stereon? Eller kan jag koppla vidare från pa200 till mitt andra steg? Tänkte mig ju att ha steget i bak endast till basen.

Har jag rätt i att jag slipper göra några mjukvaru-uppdateringar om jag kopplar via högnivå? Det kanske jag gör i vilket fall?

Fred, jimDK (och alla andra med för den delen), skulle verkligen uppskatta er hjälp!! Har spenderat mycket tid på forumet utan resultat!
av Fred
Här visar sig en av flera begränsningar i originalsteget. Hade du haft ett eftermarknadssteg hade du med största sannolikhet haft en "through put" för lågnivån, alltså en lågnivåutgång som matas av ingången.

Nu har du inte det och måste därför ordna till en split-kabel. Eftersom jag direkt valde lite bättre grejer (DLS) och därför har både lågnivå- och sub-utgång på mitt steg så vet jag faktiskt inte om det finns att få tag i färdiga split:ar, jag behövde liksom inte bekymra mig över det! :P Någon annan vet säkert...
Användarvisningsbild
av jimDK
ingångs-impedans (på PA200 och din aktive sub) borda vara så hög att du bara kan splitte från stereon (Y-splitter kabel).
du kanske vil se en liten minskning av ljut-nivån.
Du kan köpa en liten låda (innehåller opamp) som kan impedans-justera, och placere mellan stereoen och dina forstærkere (PA200 och sub'en), om du vil väre helt sikker på ljut-niveauen.
Senast redigerad av 1 jimDK, redigerad totalt 0 gånger.
av jonieboi
Ok, splitkabel it is!
Blir till att börja med att öppna konsolen i helgen och reka lite.

Har ni någon uppfattning om hur mycket sämre signalen blir från högnivåkablarna? om jag fattat det rätt råder det delade meningar om det... (fortsätter envisas lite! :lol: )
av jonieboi
Hittade ju lösningen på alla mina bekymmer. "Volvo 2" adapter från backes ljud! Gör så att jag får lågnivåutgång till både originalsteg och mitt nya! Sweeeeeeet!
Användarvisningsbild
av Bowen
Hur gick det med baslådan då?

Sitter själv med hu603
Trökigare ljud får man leta efter.

Skall kolla in EQ i morgon och se om det gör nån skillnad.
Men det är mest trycket jag saknar faktiskt, och det lär man väl inte får med lite inställningar.

Är det nån idé att byta själva orginalhögtalarna på vissa ställen i bilen?
av Fred
Om du har pappershögtalarna i bilen så kommer ett byte till bättre högtalare vara första (och bästa) investeringen! Efter det skulle jag satsa på ett bra slutsteg och sist en baslåda om du har begränsad budget. Personligen föredrar jag att köpa eftermarknadsgrejer eftersom jag tror att man får bättre grejer för samma peng jämfört med original. Detta gäller i synnerhet steget! Original har inga som helst inställningsmöjligheter och är väldigt dyra!

Mvh
Fred

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]