Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Vad jag är intresserad av är att veta vad Volvo gör efter att nåt sånt här har hänt. Jag tänker ringa min kundrelationsansvarige på måndag och be honom/henne att förklara den saken. Kan inte den personen det på ett uttömmande sätt tänker jag se till att jag får prata med lämplig person på Volvocars.
av Frigge
Som jag sa i ett tidigare inlägg så har Volvo en egen haverikommision som åker på ALLT som har med säkerhet att göra. Dom kommer garanterat analysera denna brand för att ta reda på vad som startat den.

Det är nog ungefär det svar du kommer få om du ringer den Kundrelationsansvariga hos din Återförsäljare. Samma sak hos Volvocars,dom kommer inte ha mer info om det än någon annan.

/Fredrik
av nevyn
åsaboe skrev:
nevyn skrev: Fast en gång tog det eld i en bil som en kompis höll på att svetsa i.
Var det en Volvo? :mrgreen:
Hmm nu när jag tänker efter så var det nog en opel... :(
av NCR
nevyn skrev:
Hmm nu när jag tänker efter så var det nog en opel... :(
:lol:
Användarvisningsbild
av Jensen
Ingen här kan väl tro att detta är något som Volvo är nöjda med,vem vill bli utpekad för att ha bilar som brinner upp höger o vänster?
av boeder
_hej
Senast redigerad av 2 boeder, redigerad totalt 0 gång.
av NCR
boeder skrev:
Jensen skrev:Ingen här kan väl tro att detta är något som Volvo är nöjda med,vem vill bli utpekad för att ha bilar som brinner upp höger o vänster?
Kanske uppåt & neråt. Men jag tror dragkroken sitter kvar
boeder, även om du är jättesur på jensen så kanske du skulle kunna ta det där i ett PM till honom istället för att skräpa ner tråden?
av boeder
NCR skrev:
boeder skrev:
Jensen skrev:Ingen här kan väl tro att detta är något som Volvo är nöjda med,vem vill bli utpekad för att ha bilar som brinner upp höger o vänster?
Kanske uppåt & neråt. Men jag tror dragkroken sitter kvar
boeder, även om du är jättesur på jensen så kanske du skulle kunna ta det där i ett PM till honom istället för att skräpa ner tråden?
sorry, tog bort kommentaren.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Med tanke på ämnet och att många här är rädda (inkl. jag själv) att man inte ska hinna få ut alla (speciellt så som min 3-månaders som sitter i en fastspänd babystol) där det kan (i normala fall) vara jävligt att få ur stol och unge!

I det fallet, skulle jag isåfall vilja ha en skarp bälteskniv (var man nu finner en sån?) för att skära av bältet så man slipper krångla med en fastspänd bäbis!

Det enda lugnande är väl att det endast är ca 2 promille volvo V70 som brunnit! 8) ...Så CarMan har rätt i att vi borde vara mer rädda för en bostadsbrand på natten!
av Teemu
jag är nog lika rädd för att bli innebrännd i en bil som villa. Slutresultatet är ju detsamma. Alla dessa jämförelser med villor/bostäder - hur många bostäder finns det i sverige och hur många av dessa brinner upp per år?

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]