Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ringhede
Lovar att jag kört betydligt tuffare med ett antal Oplar tidigare.
Bla en Opel Ascona 19SR som jag hade från 1975 till 1986 och fick gå mycket tuffa 20.000 mil.
Jo rosten tog hårt på den men det var motorn jag lyckades plåga ihjäl.
Även mer rattutslag med den Volvo 745 jag hade i 11 år och på alla dessa blev det aldrig några sprickor i bromsslangarna.

Hur i helvete kan du Carman vara så kategoriskt snedvriden på att Volvo aldrig har fel?

Idag fick jag reda på att min nya V70 modell 2010 ska in ock få en reparation av delar till växellådan då man slarvat vid tillverkningen.
Är det en falsk sak det också?

Eller visste du inte detta, att de med 6-växlad låda har fel som måste åtgärdas?
29.226 bilar får Volvo åtgärda.
Mer jobb för dig.

http://di.se/Artiklar/2010/6/21/209435/ ... 3955&rlt=0

//
Användarvisningsbild
av SvenB
Bosa skrev:Vilken härlig ton och stämning det är här. :roll:
Ja,visst är det. :lol:
Användarvisningsbild
av Ringhede
Ett adjektiv för att visa känslor. :D

(substantiv kan det också vara)

Inte så illa ment som det kan uppfattas, men viss nyans på Volvos kvalitet skulle inte skada.

Och börja dribbla med rattutslag mm. Ska väll vara konstruerad för normal körning.

mvh Roland
Användarvisningsbild
av CarMan
Ringhede skrev:Lovar att jag kört betydligt tuffare med ett antal Oplar tidigare.
Bla en Opel Ascona 19SR som jag hade från 1975 till 1986 och fick gå mycket tuffa 20.000 mil.
Jo rosten tog hårt på den men det var motorn jag lyckades plåga ihjäl.
Även mer rattutslag med den Volvo 745 jag hade i 11 år och på alla dessa blev det aldrig några sprickor i bromsslangarna.

Hur i helvete kan du Carman vara så kategoriskt snedvriden på att Volvo aldrig har fel?

Idag fick jag reda på att min nya V70 modell 2010 ska in ock få en reparation av delar till växellådan då man slarvat vid tillverkningen.
Är det en falsk sak det också?

Eller visste du inte detta, att de med 6-växlad låda har fel som måste åtgärdas?
29.226 bilar får Volvo åtgärda.
Mer jobb för dig.

http://di.se/Artiklar/2010/6/21/209435/ ... 3955&rlt=0

//
Nu har väll inte opel exakt lika dan framvagn som din volvo? så den jämförelsen säger nog mer om dig än om delarna!
Användarvisningsbild
av Ringhede
Jo precis, svängbara framhjul och ratten satt till vänster också.

Dock inte samma färg på bilarna så där är nog skillnaden.

Håller helt med dig CarMan, Volvo är rena rama skiten, inte kunde man väll veta att de redan tillverkades i Kina, inte bara ägs av kineser.
//
av Cedrix
Ja piratdelar och volvodelar verkar ju vara lite olika bra beroende på vad det är, kommer i alla fall aldrig köpa nya styrstag på Biltema i alla fall.

Kommer heller aldrig köpa handbromsbackar på Volvo, eller krägningshämmarstag.

Har bytt det mesta på min 855:a Hjullager, länkarmar, krägningshämmarstag (4ggr på varje sida), Motor, fjädrar mm mm. på 12000-29000 mil.

På V70:n har jag fått byta spindelled, krägningshämmarstag, och massa bök med dieselvärmaren (där är man tvugen att köpa orginal vad jag vet), och bromsklossar/backar (2ggr bak och en gång fram) och backspegelglas på 12000-19000 mil. Har säkert glömt en massa också.
Måste även byta koppling och AC kompressor på V70:n nu.

Men jag har också ägt en SAAB en gång, och det gör jag aldrig om.... bodde i garaget.
Användarvisningsbild
av CarMan
Cedrix skrev:Ja piratdelar och volvodelar verkar ju vara lite olika bra beroende på vad det är, kommer i alla fall aldrig köpa nya styrstag på Biltema i alla fall.

Kommer heller aldrig köpa handbromsbackar på Volvo, eller krägningshämmarstag.

Har bytt det mesta på min 855:a Hjullager, länkarmar, krägningshämmarstag (4ggr på varje sida), Motor, fjädrar mm mm. på 12000-29000 mil.

På V70:n har jag fått byta spindelled, krägningshämmarstag, och massa bök med dieselvärmaren (där är man tvugen att köpa orginal vad jag vet), och bromsklossar/backar (2ggr bak och en gång fram) och backspegelglas på 12000-19000 mil. Har säkert glömt en massa också.
Måste även byta koppling och AC kompressor på V70:n nu.

Men jag har också ägt en SAAB en gång, och det gör jag aldrig om.... bodde i garaget.
Intresant. är det en V70n du pratar om? Kränghämarstag på dom är inte så vanligt längre, har du bytt det & desutom hunnit slita ut de du bytt? låter mycket konstigt (har du verkligen gjort rätt vid montering?)
Användarvisningsbild
av Ringhede
Nu kom jag på det.

Du fösöker skoja med oss CarMan.

HaHaHa :P

Vi som trodde du menade allvar, så lätt det är att missförstå.

Bjuder på en också (lånad)

"En blondin försökte komma in i sin låsta bil med en galge. Efter ett tag kom hon på att hon måste skynda sig för det började regna och sufletten var nerfälld."

Ber alla blondiner om ursäkt,
Ni är inte dumma i huvudet, ni har bara otur när ni tänker, :)
(också lånad)

Ber alla om ursäkt om jag varit elak på något sätt.
mvh Roland
Användarvisningsbild
av Toy
hemglass skrev:
Toy skrev:Jag har nyligen monterat bakstötdämpare från Skruvat.
Passformen var perfekt.
Dessa var betydligt grövre är originaldämparna.

Jag upplever bilen som lite hårdare och stötigare, detta har säkert att göra med att dom gamla kändes som ett par gamla cykelpumpar :???:

Blev den "störigt stötig " eller bara "stötig" :)

Första dagarna var den "störigt stötig" men nu efter någon månad så känns den mycket bra, stadig och fin.
(ursäkta sent svar)

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]