Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet inte om oljepumpen, motorn låter oförskämt bra måste jag säga. Borde det inte vara oljud om pumpen är dålig? Har i alla fall kollat på Pettsons sida och det var kanonbilder. Ska absolut ge mej på att byta oljefälla och silen och alla slangar. Måste bara få ihop allt på en lista det som behöver bytas så att man förhoppningsvis får allt på en gång från Bilia. När man väl börjar slita i allt så vill man ju ha alla saker tillgängligt. Nån som vet om tex Mekonomen har alla slangar som behövs eller om det finns alternativ till Bilia?
TotanTotan skrev:En liten fråga i debatten, ska man byta oljetråg för bästa resultat eller är det väldigt dyrt. Kollade på bildelsbasen.se men fick ingen träff. Vad kostar ett nytt, någon som vet?
Att byta tråg är bortkastade pengar. Gäller bara att göra rent det man har.
Användarvisningsbild
av CarMan
köp delarna på volvo så du får rätt grejor & alla greor, sne gör du jobbet själv.
Det här med att spola motorn är det nåt som fler vet om och i så fall varför gör inte Volvo det om det hjälper? Hur går det till i så fall :?:
Användarvisningsbild
av CarMan
spola motorn rensar kanalerna & kan väll vara ett bra kompliment, men skiten sitter ju inte ikanalerna! jag har mycket svårt at tro att det hjälper som enda åtgärd
av Geiger
Min kompis gjord detta, endast som komplettering, efter att jag hade rengjort tråg, bytt oljefällan osv.
Kan säga att det ytterst lite skit dom fick ur motorn. Så att man kan få bort koks och annat inbränt skit är bara att glömma, - bortkastade pengar.

I rent preventivt syfte kanske det är bra...

jag slår dig med 1år 2016 kö[…]

Vart hämtar jag 12V på T8

@FForsberg, var det här du tog + då? (i[…]

Ja, hade där varit fel på någon s[…]

Gissar att ombordladdaren är knas.