wissel skrev:
Men att kolla av samtliga stift o se efter hur tändspolarna ser ut är en god början, 5 stift OM du behöver byta dom
är ju trots allt hyfsat, eftersom dom iaf skall bytas närsomhelst.
Detta ska jag göra imorrn efter jobbet, kl 21 :) jag återkommer med svar.
wissel skrev:Det lutar kanske åt övre/främre Lamdan där förvärmningen kanske är paj men vänta in nya felkoder tycker jag.
Bilen går som en full apa men bara när den är kall ? Om du har kört den riktigt varm och sedan väntar av 1 timme eller så, hur funkar det då ?
Bilen går precis som den ska 99.9% av tiden, det är dock vid kallstarter den kan muppa sig riktigt rejält, 500-2500 varv hoppar den emellan i 10-30 sekunder, efter det är det bara tuta å köra.
Jag har inte provat att köra den riktigt varm och sen vänta, tycker du att jag ska göra det
Den har bara bråkat med mig 1 gång utöver kallstarter och det va då allt började då den ryckte ganska rejält på väg hem från jobbet i 20 sekunder, läs 1a posten
wissel skrev:Om det är främre Lamdan och förvärmningen har pajat på den så går den bara dåligt vid KALL motor ! Och du kommer på sikt att få en felkod på den !
Jag tycker inte det är konstigt att gamla felkoder i mängd finns i våra bilar, och många av dessa tror åtminstone jag kommer av att bilen har gått ut till tomt batteri och då händer en massa skit.
Använd bilen som vanligt tycker jag, kör du bara korta sträckor ? Så om du har möjlighet att underhållsladda batteriet så du VET att det är fullt hela tiden.
När felet uppkom så hade jag kört 4 mil, dvs motorn var varm, men efter det så är det endast problem när jag startar motorn när den stått ett tag och den är kall.
wissel skrev:Förresten funkar din vänstra backspegel okej ?
Backspegeln funkar bra, men det är vanligt spegelglas i vänstra så uppvärmningen är inte inkopplad. Motorn funkar