Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hansjkpg
bmw skrev:Säger killen som har T6. Jag antar att du aldrig kör för fort?
skillnaden !! Han kör snudd på dubbelt så fort som jag har kört med min, finns nog inga standard bilar som går stadigt i dom farterna. Svårt att bromsa ner från 260 om man upptäcker en bil framför sig , om du vet vad jag menar
av rhw
EEhh är det inte att jämföra äpplen och päron en r1:a och en t5a:a????

Sålde min r1:a förraåret har kvar min t5:a och att jämföra dom e väl inte riktigt rätt.

Sålde hojjen för annars skulle jag garanterat inte suttit här och skrivit nu t5:an kvittar hur mycket man en

gasarmed ingenting i närheten händer inte ens om man står på pedalen ;-//
av Fred
Vänta tills du får en fågel i vindrutan när du håller 250 knyck...du kommer skita på dig av chocken av att vindrutan exploderar utan förvarning och sätta bilen i diket inom en halv sekund. Bilen kommer sluta volta efter kanske 20 sekunder och då är du död!

Dina anhöriga kommer inte kunna identifiera dig utan din tandläkare får plocka fram röntgenplåtarna och jämföra med de tänder polisen skrapat fram ur inredningen.

Din flickvän, om hon inte var med i bilen, får en katastrofal start på sitt unga liv som kommer ta åratal att hämta sig ifrån. Samma med dina syskon och dina föräldrar får hantera det värsta en förälder kan råka ut för: att överleva ett barn.

Men gasa på ni bara...ni kanske har tur...för tur är det enda det handlar om ifall ni når pensionsåldern!
Användarvisningsbild
av isak
har trådskaparen fått svar på sina frågor?
isak
av Fred
Japp...och han har även fått till sin bil så att den antagligen går bra att köra ihjäl sig med! :D Dock har han inte testat toppfarten ännu...förhoppningsvis gör han inte det heller...
Användarvisningsbild
av isak
vad aggresiv du är! hur var det med betongen i sandlådan?
av Fred
Jag är inte aggressiv, jag skriver bara det jag känner...när man sett olyckor i höga hastigheter så blir man så bestört av resonemanget vissa för här. Jag fattar verkligen fartens tjusning, adrenalinkicken och allt det där...men då finns det sporter man kan ägna sig åt under säkra former. Att köra bil i farter varken bilen eller vägen är byggd för, på allmän plats, gör mig förbannad helt enkelt. När olyckan sker, vilket den kommer göra förr eller senare, så är det inte utövaren som drabbas eftersom han med största sannolikhet är död, utan alla andra. Närstående mest, övriga skattebetalare sedan.

Vad materialet i min sandlåda har med saken att göra förstår jag inte riktigt... :P
av J.F.S
Syftet med att skriva vilken prestanda en sporthoj har var för att belysa skillnaden pris/prestanda samt det faktum att hojen är konstruerad för de farterna redan från fabrik. Ska du få en bil som en tex en T5a att matcha så kommer det för det första kosta multum och för det andra så kommer bilen inte att vara gatlegal längre. Visst finns det bilar som både matchar och mer därtill men då koster de därefter. Jag medger att en sporthoj med utrusning och försäkring på inga vis är gratis men fortfrande billigare.

Min ståndpunkt är alltså följande: vill du uppleva känslan av fart/accleration som är svår att matcha utan enorma pengainsatser så sikta på en sporthoj och lek av dig på bana. Tex banåka på Kemora i Finland är ett ypperligt tillfälle att dels få leka av sig och dessutom bli en bättre förare!

Jag slutade åka hoj på gata därför att risken att bli ihjälkörd av en icke motorcyklist är överhängande och med en då ofödd son på väg så var beslutet ganska lätt. Jag saknar dock banåka som jag tyvärr hann med alldeles för få gånger.

@Fred, skulle gärna känna på draget i en rymdfärja! :)
Användarvisningsbild
av Bosa
Märkligt att så fort toppfart nämns så blir det ett jäkla liv om att de är mördare och jordens avskum och alla förutsätter att försöket gjorts i värsta rusningstrafiken. Personligen ser jag familjefäderna i sina halvslöa bilar fullpackad med familj och packning som gör idiotomkörningar vintertid för att hinna till stugbytet som en större fara än några enstaka toppfartsförsök.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Ok anledninngen till min fråga var att en av[…]

Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]