Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av villon
Har volvo färdiga kitt eller måste man berätta allt man ska ha? antar det krävs nya slangklämmor till allt med, var ute och kolla och bränsleledningen sitter ju lagom kul till... den som har bajonettkoppling med?
av bossehbg
Det du behöver är flamfällan den som alla slangar går till .Några slang klämmor en del går att återanvända.
Packning till insuget och till spjäll huset om du tar av den det gjorde inte jag det går att vika allt åt sidan .
Bajonett kopplingen ser du uppe på insuget delade jag med en blå teflonslang till tryckluft som slitsades på längden kränges över röret
föses in i kopplingen så att hakarna släpper. De övre skruvarna på insuget skruvas av helt dom undre lossa bara
det är slitsade spår där. resten ger sig själv.
Användarvisningsbild
av villon
Har vart på volvo och beställt lite grejjer nu. Beställde ny oljefälla, ny slang till toppen och den undre plus massa klämmor + insugspackningen. Beställde inte den långa slangen som går längs med motorn och ut på högersidan utan ska försöka rengöra eller se hur den ser ut först. Beställde ingen packning till spjället så får väl strunta i att bryta det, men då får jag ju inte ur insuget?

Det mesta kommer nog ge sig, ska faktiskt bli kul att börja pilla och verkligen se hur det ser ut :)
av bossehbg
Lycka till.
Du kommer att upptäcka att det år lätt att mecka själv o spara pengar.
Det finns tillfälle när man inte kan själv och måste lämna in bilen
Användarvisningsbild
av villon
Har skruvat en hel del innan, men aldrig med vevhuset och insuget bränslet :)
Användarvisningsbild
av villon
Har kört fast lite med insuget och sista undre skruven längst till vänster framifrån sätt. Sitter riktigt jävligt till. Inget verktyg som går in där ju. Andra delen av termostathuset sitter i vägen :/ några tips.?
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]