Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Det är en gammal och numera övergiven Volvoprodukt, med en gammal utgången mjukvara som ej länge uppdateras...

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
peter1 skrev:Vems tips svara du på funk?
vct2000 är väll den felkodssökare man ser på alla volvoverkstäder idag.
peter1
Sorry det gick lite snabbt där... tänkte på VST, inte VCT2000..
Men det blir inte så mycket bättre för det eftersom du behöver VIDA för att i praktiken använda VCT2000, VADIS som man får i med i länken ovan är dött och begravet sedan 2006 (har jag för mig). Idag använder man väl ett nytt interface som är smidigare att använda och fungerar med USB och/eller Bluetooth.
De nyaste Vadisskivorna som finns är från 2005, och innehåller inte heller någon mjukvara, så om det skall vara intressant med VCT2000 så skall den vara billigare än PPC Diagnostic System. VADIS har ju iofs reservdelslistor och bilder så det kan ju vara trevligt, samtidigt som dom idag kan vara riktigt inaktuella.

/Thomas
Användarvisningsbild
av PhotoJoe
PPC:n som BSR säljer kostar 1438kr och kan läsa alla styrboxar.
Synd att det inte är samma PPC som man trimmat bilen med, tanken är att de ska slå ihop dessa till en och samma PPC i framtiden så man slipper ha två.
Användarvisningsbild
av isak
förstår jag dig rätt photo joe? går det att anv- ppcn på andra fabr- stämmer isåfall felkodslistan?
mvh
isak
Användarvisningsbild
av PhotoJoe
isak skrev:förstår jag dig rätt photo joe? går det att anv- ppcn på andra fabr- stämmer isåfall felkodslistan?
mvh
isak
Den är enbart är till för Volvo. Hör med din lokala BSR-återförsäljare om diagnostikverktyg för andra bilmärken.
http://www.ppc-diagnos.com

Det bör den ha och båda boxarna kan s&a[…]

Ja, den är manuell. Ingen packning som byttes[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Hej! Tycker att jag läst hundra olika inl&aum[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontant […]