Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

v70r awd 04 skrev:
Tjabo_s skrev:Nån som kan ge en bra beskrivnig på hur man tar ner instrumentpanelen för att komma åt att montera ringar runt mätartavlorna. Har en V70N -02. Vore bra med lite bilder som extra hjälp. Kanske nån som vet nån bra hemsida eller liknande..
hej
kåpan runt ratten är delad i 2 delar en under och en över sida dra översidan uppåt tills den losnar och enbart sitter i hopp med en gummi flik till plast konsolen runt mätarhuset

släp ner ratten och dra den i mot dig ( blir lite mer plats då )

sen tar du bara tag i kåpan runt mätar huset och dra den bakåt mot dig under den ser du 4 torxs skruvar som håller mätar huset losar dom och vik ner mätar huset lite försiktigt så kommer du ått att lossar kablarna på baksidan sen har du mätar huset löst då ser du hur du ska få dit dom

glöm inte kåpla bort batteriet innan du börjar riva i att kan bli en himla massa konstiga fel kåder annars :lol: :lol: (har testat)
lycka till

Varför måste man ta bort kåpan på ratten? Räcker det inte med att lossa mätar huset bara?
av jimjam
Hej.
Det är ingen som har någon bild när ringarna är dit valsade?
Jag har precis beställt ringar till min 70N.
Hoppas på lite info och bild.

//Jimjam
Användarvisningsbild
av ER
En liten bild på dessa ringar valsade runt kanten.
Ha överseende med kvalitén pga att scannaren är inne på sista versen trotts nytt lysrör.
Bild
Användarvisningsbild
av ER
greeeken skrev:Valsade?
Japp
Användarvisningsbild
av greeeken
ER skrev:
Japp
Ja jo visst, men vad är DET. ?
Användarvisningsbild
av ER
greeeken skrev:
ER skrev:
Japp
Ok, jag missuppfattade dig :oops:
Ringen är för hög för att ligga mot ramen, så det som blir över på baksidan böjer "valsar" man runt så att den sitter kvar utan att slabba med lim.
Användarvisningsbild
av greeeken
ER skrev:
greeeken skrev:
ER skrev: Japp
Ok, jag missuppfattade dig :oops:
Ringen är för hög för att ligga mot ramen, så det som blir över på baksidan böjer "valsar" man runt så att den sitter kvar utan att slabba med lim.

DAnke för ett utmärkt svar
av Pelle
Är det någon som vet var man kan få tag på ringar som man valsar ? Har sökt lite men hittar inga.. Någon som har en fungerande URL eller mailadress till någon som har sådana till S60 ?
Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Okej. Tack för svar. Jag letar lite till. Och[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]

Den första var 350nm den nya skil är ju[…]