Marbas skrev:gimmi skrev:Gimmi: Så varför kan jag montera extraljus och den känner av knappen utan att ny mjukvara laddas in? Redan där haltar din tes
Svar:
Vem säger att du inte kan montera extra ljus !!!!!!!!!! Vi pratar om original dimljus för V70!
Du kan dra el kablar bakifrån till stötfångare fram och montera stora extra lampor, men jag tror att Volvo lämnar inga garantier för extra el kablar eller nya lampor ……extra monterade utanför Volvo instruktion
Vad Braindead menar är att man kan köpa en extraljussats på volvo, där det ingår en knapp som du kan styra extraljuset med. Med denna satsen så kopplar man extraljuset utan att dra egna sladdar från batteriet, Volvo har fördragit kablaget, men knappen och säkringarna är inte på plats. När denna satsen monteras så fattar bilen att extraljusena finns UTAN en mjukvaruuppdatering. Det är detta som motsäger din tes...
Exakt, det köps en kabelsats som kopplas in i en fördragen kontakt och sen ut till extraljusen, i mittkonsollen sätter du in en knapp direkt till kretskortet innanför och det lirar utan uppdatering.
Sen tror jag inte det går lika enkelt med dimljus men det är knappast en omöjlighet.
mvh
Anders