Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bob
Hej

Jag har en V70-00 Som larmade lite då o då.
Gör rent kabelanslutningarna till larmet från oxid. Det löste mitt problem

Bengt
av carpe_nemo
Tjena!
har fått samma problem som alla ni andra med mitt larm. löser ut vid olika tillfällen och oftast efter bara några minuter!
har det funkat för er som bytte siren?
"bob", har du en bra förklaring om var och hur man kan göra rent kabelanslutningarna till larmet?
rörelselarmet är urkopplat nu, så bara å se om det är det som e problemet eller ej....
Användarvisningsbild
av Gizz
För mig har det funkat sen i Mars endast en fellarmning som jag tror berodde på att en sensor troligtvis inte kände av att dörren var stängd. Detta larm kom inom 30 sek och det räckte med att larma på igen så klarade det sig. Kan ha varit en massa kondens vid dörrsensorn. När jag öppnade dörren var det fuktigt i kanterna efter morgonens dagg.

När jag bytte sirenen så kollade de över sladdar och kontakter men hittade inte något fel på dessa.
av mrgump
Hej. Letar efter en tråd om byte av larm siren men hittar ingen. Någon som vet om det är lätt? Har hört rykten om att det ska läggas in ny programvara och dylikt. Kostar ju över 2500kr att göra det på volvo. Själva siren kostar 990kr. Någon som vet?

Mvh
Användarvisningsbild
av Gizz
mrgump skrev:Hej. Letar efter en tråd om byte av larm siren men hittar ingen. Någon som vet om det är lätt? Har hört rykten om att det ska läggas in ny programvara och dylikt. Kostar ju över 2500kr att göra det på volvo. Själva siren kostar 990kr. Någon som vet?

Mvh
2515:- för allt gav jag. Det som kostade var en ny siren, jobbet och felsökning. Felsökningen gick nog på 700:- tror jag. Det var ett tag sen jag genomförde denna operationen så priserna är inte direkt färska.
Användarvisningsbild
av gundj
Nu är det min tur, eller otur.
Märklig bil vi har, varje gång vi ska åka på semester så hittar den på en ursäkt att bli hemma.
I sommras var det antennringen och igår började larmet krångla.
Jag antar att det är sirenproblemet.
Det som hände var följande.
Efter tvätt och besiktning så ställdes bilen på parkeringen.
Efter några timmar upptäcker jag att blinkers blinkar o larmdioden har hyperfnatt i rutan. OBS, inte ett pip från bilen.
Larmar av, öppnar o stänger alla luckor o dörrar o larmar på igen.
Efter en stund blinkar det igen, fortfarande utan ljud.
Idag tog jag bort larmsirenen och nu verkar den ha skärpt sig.
I samma veva lossade jag batteriminus en timme för o nolla ev fel.
Frågan är nu, kan jag åka ikring utan att larmtutan är inkopplad och ändå låsa med fjärren och ha dioden blinkandes?

Jag hade testat med en annan WG-klocka. Kan hä[…]

Okej! Är hjullagret kass brukar det föra[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]