Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mra
Någon som har koll på vart i Uppsala man kan tona rutor prisvärt?
av Moody
exup skrev:
Moody skrev:
exup skrev:Tycker att lagom är bäst,näst mörkaste blir finfint :DTycker min blev bra med dom fabrikstonade,alla rutor ser nästan lika mörka ut..
Kunde man verkligen fabrikstona V70N? vad jag hört så gjordes detta efter leverans till åf, och ofta av en kontrakterad glasfirma i närheten.
Jepps,kostade en sådär 4000:- extra när jag beställde bilen..
Behöver ju inte nödvändigtvis göras i fabriken för att det var ett tillval vid beställningen, men det kanske var olika för olika modeller och olika MY eller nåt. Tonade min bil hos samma lokala firma som volvo lämnade till när kunderna beställt tonade rutor vid beställningen.
av mra
hittade någon som heter Solarplexius toning, någon som har erfarenhet utav dessa om det är något att ha?
positivt?
negativt?
av Sevak
gormer skrev:Här på JW i Motala tar dom 2000:- för toning av v70n 5 rutor
Jag lämna in min s80-07 där. De tog 2000. dec 07 gjordes jobbet. Men dåligt att de bara har 2 nyanser. Ville ha ljusare än de ja fick.
Användarvisningsbild
av samcan
altså grabbar, jag tonade rutorna på v70 för nån månad sedan, biltema kitt blev ganska mörkt, tog den med blåa nyansen, fast de blev svart ialafall tycker jag belv sketnajs, 150kr, blev litte trixxande o juckande men fick till det till slut, kan ta litte kort nån gång o visa mit professionalla solfilmning, hehe , blev några prickar på vänstra dörren men de e inget man ser sådär jättetydligt, när sommaren kommer ska jag försöka grejja om det så de e 100% perfa. !!!
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
mra skrev:hittade någon som heter Solarplexius toning, någon som har erfarenhet utav dessa om det är något att ha?
positivt?
negativt?
Har haft det på två bilar. Tidigare en Golf och nu på V70N. Är mycket nöjd. Nackdelen är att man inte kan hissa ner bakrutorna men det känns som något jag ändå aldrig gör. På golfen kunde det bli lite kondens mellan rutan och plexiskivan men har inte märkt nåt sånt på volon.

Ok så du menar att du vid ett par tillfä[…]

Frugan tog BE efter att jag mådde lite risig[…]

Yttre dörrlister lossnat

Det är förstås inte clipsen som ko[…]

Ja, fast förbrukningen av AdBlue verkar ö[…]