Lyfter en aning gammal tråd..
Monteringen av Motorvärmaruttaget på bilden nedan ser ju bra ut. men..
Om man står framför bilen och ska trycka i sladden är det då inte svårt att se hålet när man måste lyfta locket uppåt?
Jag menar då syns ju inte hålet man ska stoppa in kabeln i?
Om uttaget varit monterat med locket vikandes neråt så hade man ju sett kontakten och därmed kunnat stoppa i sin kontakt lättare?? eller?
På en tidigare bil jag hade 940GLT så monterade jag uttaget mitt i Volvo emblemet i grillen, det var den bästa placeringen jag någonsin haft på en bil. Lätt att komma åt och så syntes det nästan inte även fast den var mitt i fronten, den smälte liksom in i märket på nåt vis.
Skulle gjärna vilja ha likadant montage på min s70 nu men det vette fasen om det går då grillen följer med huven upp...
Är det någon som har förslag på en lättåtkomlig kontaktplacering?
Hade helst borrat fast skiten i huven för maximal åtkomst men det blir ju skitfult..
När man står där när det blåser smådjävlar ute å är 20 grader kallt då vill man inte joxxa allt för mycket för att få in sladden, Det ska gå fort! ..
lexus skrev:Har nu monterat både motorvärmaren och kupéuttaget. Det tog 5-6 timmar allt som allt. En jävla tid med andra ord. Fick inte på låsringarna riktigt på förgreningsuttaget. Vet inte varför de inte passar. Trångt och jävligt var det att ligga under bilen som stod uppallad på pallbockar. En fröjd var det eftersom allt såg så nytt och fräscht ut undertill.
Edit: Frågan är varför det inte sitter någon motorskyddsplåt under vår motor. Bilen är en V70 Classic -08.
Så här satte jag uttaget:
