Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lexus
forbo skrev:Bästa/snyggaste placeringen tycker jag :)

Jag vill mena att jag har en stor skyddsplåt sitter under min spis.
Har du också en Classic -08 med bensinaren på 170 hk?
Användarvisningsbild
av forbo
lexus skrev:
forbo skrev:Bästa/snyggaste placeringen tycker jag :)

Jag vill mena att jag har en stor skyddsplåt sitter under min spis.
Har du också en Classic -08 med bensinaren på 170 hk?
Jajjamen det har jag :)

Några halvtaskiga bilder hur det ser ut under min bil, gick inte att få bättre då den inte är upphissad.

http://wennebjorke.se/upload/forbo/PICT1893.JPG
http://wennebjorke.se/upload/forbo/PICT1898.JPG
http://wennebjorke.se/upload/forbo/PICT1901.JPG

//Fredrik
Användarvisningsbild
av lexus
Tack för bilderna!

Hur kan det komma sig att det inte sitter någon sådan plåt under vår bil?
Användarvisningsbild
av forbo
Dom kanske har glömt att montera den i fabriken.

Eller har någon hos din ÅF varit in under bilen och gjort något och glömt att montera tillbaka den?

//Fredrik
Användarvisningsbild
av lexus
Tydligen ingår inte motorskyddsplåten som standard på Classic. Däremot om man monterar dragkrok så får man med någon skyddsplåt.
Användarvisningsbild
av Hygglo
Lyfter en aning gammal tråd..
Monteringen av Motorvärmaruttaget på bilden nedan ser ju bra ut. men..
Om man står framför bilen och ska trycka i sladden är det då inte svårt att se hålet när man måste lyfta locket uppåt?
Jag menar då syns ju inte hålet man ska stoppa in kabeln i?
Om uttaget varit monterat med locket vikandes neråt så hade man ju sett kontakten och därmed kunnat stoppa i sin kontakt lättare?? eller?

På en tidigare bil jag hade 940GLT så monterade jag uttaget mitt i Volvo emblemet i grillen, det var den bästa placeringen jag någonsin haft på en bil. Lätt att komma åt och så syntes det nästan inte även fast den var mitt i fronten, den smälte liksom in i märket på nåt vis.
Skulle gjärna vilja ha likadant montage på min s70 nu men det vette fasen om det går då grillen följer med huven upp...
Är det någon som har förslag på en lättåtkomlig kontaktplacering?
Hade helst borrat fast skiten i huven för maximal åtkomst men det blir ju skitfult..
När man står där när det blåser smådjävlar ute å är 20 grader kallt då vill man inte joxxa allt för mycket för att få in sladden, Det ska gå fort! ..
lexus skrev:Har nu monterat både motorvärmaren och kupéuttaget. Det tog 5-6 timmar allt som allt. En jävla tid med andra ord. Fick inte på låsringarna riktigt på förgreningsuttaget. Vet inte varför de inte passar. Trångt och jävligt var det att ligga under bilen som stod uppallad på pallbockar. En fröjd var det eftersom allt såg så nytt och fräscht ut undertill.

Edit: Frågan är varför det inte sitter någon motorskyddsplåt under vår motor. Bilen är en V70 Classic -08.

Så här satte jag uttaget:
Bild
Användarvisningsbild
av lexus
Hygglo skrev:Lyfter en aning gammal tråd..
Monteringen av Motorvärmaruttaget på bilden nedan ser ju bra ut. men..
Om man står framför bilen och ska trycka i sladden är det då inte svårt att se hålet när man måste lyfta locket uppåt?
Jag menar då syns ju inte hålet man ska stoppa in kabeln i?
Om uttaget varit monterat med locket vikandes neråt så hade man ju sett kontakten och därmed kunnat stoppa i sin kontakt lättare?? eller?
Jo det är faktiskt ganska knixigt ibland att få in kontakten eftersom locket sitter som det gör. Man vill ju inte gärna lägga sig på marken men ibland hade det behövts :)
av Thomas J
Fjädern som håller locket stängt brukar gå sönder, då är det inte bra att ha locket öppnat nedåt all snö/ vatten och skit kommer rakt in i kontakten.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]