Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av michael__77
Fick nobben av Upplandsmotor till att få spjällhuset utbytt, pga att bilen gått över 8 000 mil, finns det fler som fått spjällhuset utbytt trots mer än 8 000 mil körda?
Var har ni i sånt fall vänt er???
av nevyn
Jag lyckades inte.
Användarvisningsbild
av greeeken
Frågan är varför dom inte bytte din men har bytt för dom andra?
VAd fick du betala för kalaset?
av statsanställd
Förgasare på årmodell 1998-2001? Aftonblasket har koll som vanligt.
av gillis 2
hej
jag har nyligen följa med er på det här forumet.intressant är att någon fick betala för att få gasspjället fixat.jag berättade detta för en kompis med en v70 99 13000 mil på mätaren för hans bil krånglade.när han lämnade in bilen sa jag till honom att påpeka detta problemet men han fegade ur och var beredd att betala samma summa som hans granne betalade för samma bil 7700kr.samma dag lite senare ringde dom från bilia malmö och talade om att han hade detta problemet men att han slipper betala för det är ett problem som volvo står för.han är glad grannen är sur och jag undrar fortfarande va fan de va som hände.
Användarvisningsbild
av CarMan
gillis 2 skrev:hej
jag har nyligen följa med er på det här forumet.intressant är att någon fick betala för att få gasspjället fixat.jag berättade detta för en kompis med en v70 99 13000 mil på mätaren för hans bil krånglade.när han lämnade in bilen sa jag till honom att påpeka detta problemet men han fegade ur och var beredd att betala samma summa som hans granne betalade för samma bil 7700kr.samma dag lite senare ringde dom från bilia malmö och talade om att han hade detta problemet men att han slipper betala för det är ett problem som volvo står för.han är glad grannen är sur och jag undrar fortfarande va fan de va som hände.

ja man får den utbytt om det är det som är felorsaken, är det inte denna pryl så måste man ju betala för reprationen som vanligt folk.
Användarvisningsbild
av greeeken
MAn kan ju undsra vad det är för symptom.
Skulle starta bilen o inte gick det , den stog bara o tuggade.
Efter ett tag kom den igån, men bluddrade bara o dog.
Sen så startade bilen o dog direkt.
Nu kan man inte ens starta bilen.
Måste ju tillägga att det stinker bensin oxå.

O just när man VERKLIGEN behöver bilen!!!
Användarvisningsbild
av CarMan
greeeken skrev:MAn kan ju undsra vad det är för symptom.

det kan vara många olika symtomer & fel som orsakas av ETM (gas spjället) Om man läser felkoder så kan man se om felet orsakats av ETM & om så är fallet så får man den utbytt, så vida inte bilen gåt allt för långt. men gränsen är långt bort, kimerinte ihåg, men kan vara 19 000 mil
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
greeeken skrev:MAn kan ju undsra vad det är för symptom.

det kan vara många olika symtomer & fel som orsakas av ETM (gas spjället) Om man läser felkoder så kan man se om felet orsakats av ETM & om så är fallet så får man den utbytt, så vida inte bilen gåt allt för långt. men gränsen är långt bort, kimerinte ihåg, men kan vara 19 000 mil

Om du menar askinskadeförsäkringen så är det 12000 mil om man köpt bilen hos volvo.
MEd utbytt menar du att Volvo står för kalaset om det visar sig vara just DET felet?
V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Ja det stämmer, min har gått ca 10100 m[…]

Uppdatera mjukvaran

Jag har haft serviceavtal tills bilen blivit minst[…]

Klockfjäder/kontaktrulle????

Har forskat lite i det här då jag snart[…]

Elbilsräckvidd hit och elbilsräckvidd d[…]