Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Fick dendär varianten av "slangklämma" som man viker och viker över två "öron" gillar inte dom så ska skaffa andra. Dom man klämmer med en tång. Köpte tång för på produktbilden va det sånna.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Erik Å
De enda klämmorna jag hittat som jag blev nöjd med var de jag hittade hos Vparts (dock för flera år sen, kanske inte finns längre). Lyckades dock dra av en innan jag rundade av käftarna på tången. Och så måste man dra ihop dem rätt bra innan man häktar i hakarna i hålen annars räcker inte spännmånen till när man börjar pressa ihop.
Biltemas känns smäckiga och låsningen är vänd ut-och-in (jag vill ha hakarna utåt).. Köpte och lämnade tillbaka utan att ens ha provat :bored: Men de kanske gör jobbet ändå..
Användarvisningsbild
av GLIZ
Nu är knut nr 2 bytt. Det va lite glapp i båda så snart får vi reda på om det va yttre knutarna som hade ett lite knarrande ihållande zurrrrrrrr. Annars är det bara att ge sig på nästa potentiella orsak. (Hjullagrena)

Användarvisningsbild
av GLIZ
Bytte till biltemas klämmor också. Dom satt hårdare åt redan innan jag klämde örat.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Knarret vid vänstersväng kvar. Låter likadant som det gjorde före. Kan höra det svagt när jag kör rakt låter mer när jag svänger vänster inget när jag svänger höger.

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]