- mån 09 apr 2007, 13:33
volvoR+s60 skrev:500:- jag skulle behöve hjälp. vad heter firman & var ligger den, hur når jag honom?klabban skrev:Yes där har du orsaken bla: Volvo (för att inte klandra dem så mycket nu så att ingen tar åt sig mer) har mycket liten konkurrens och kan sätta i princip vilket pris som helst.T5R skrev:Jag har en Volvo xc70 02:a och har haft den inne på service och nedladdning av mjukvara för uppdatering av Ecc:nTycker att 820:- bara för nedladdning av en mjukvara i samband med service är hutlöst dyrt!
Fick betala 798;50 för mjukvaran samt 820Kr för nedladdning av den samma.
Detta borde enligt mej ingå i servicen då ecc:n strular hela tiden (blåser inte varmt ibland).
För hur kan man ta ut så mycket pengar av vanliga svensson kunder för en sån liten skit grej....
Tog max 2 minuter att göra.... under tiden väntade killen på Bilia att oljan skulle rinnar ur = DÖTID ändå!
Och 800:- för en slags "uppdateringsfirmware" för ECC:n låter helt sjukt!
Enda skälet till att man tar ut dessa priser är att man KAN göra det. Råder inte direkt någon konkurrens på detta området. Och vem som helst skall väl inte kunna göra dessa uppdateringar, men lite mer rimliga priser vore önskvärt!
Om mitt företag var det enda i världen som sålde datorer SJÄLVKLART skulle jag sätta ett skyhögt pris på detta.
Och du carman, min bror tar 500 spänn för att fixa din totalcrashade dator och återställa alla viktiga filer samt formatera dem + nödvändiga uppdat..(coneo)
mvh..
- By MickeL62