Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
_Rick_ skrev:S60:

Hur många mm bygger brickorna ?

Mina nya vinterdäck 215/55 16" tar i. Och har polerat plåten plåtren i hjulhusen. Vill gärna göra nåt liknande. Räcker 5 mm ?

Borde haft 205/55 16" men vad gör man när man har helt nya 215.. man köper ju inte nya 16" vinterdäck för att man inte har nåt annat att lägga pengar på...

mina 225/40 17" tar inte i däremot.. Men de är ju inte lika grova vid sidorna som vinterdäcken är
Jag hade samma problem när jag böt från 15" till 17" och fick hjälp av den lokala Volvo handlaren med en lösning. Fick köpa 2st metallbitar med någon gummibusning (dessa sitter precis bakom/under bromsskölden). Allt skrapande försvann och jag har för mig att dom kostade totalt ca 250kr. Inga konstigheter att montera heller - bara att lossa 2 bult per sida och byta ut befintlig.
Användarvisningsbild
av greeeken
ER skrev:
greeeken skrev:
ER skrev: Varför inte spacer istället som flyttar ut fälgen? bättre än att minska styrutslaget ännu mera.
Låter vettigt.
Själv har jag 205 fram o 215 bak, ser nice ut (sommardäck)
Inte direkt vanligt, jag har 225 /45-17 på fälg med ET 43 runt om och minsta begränsaren för 15" däck utan att det tar i.

Kanske inte men fick bara för mig att göra det, det var lixom samma pris hur ja än gjorde.
Men 205:orna fick platts utan några som hellst problem o utan att skrapa i

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]

B30a i en 740?

hur fasligt är det med regg efteråt? […]

Carplay trådlöst?

"2025 XC60 hade trådlös CarPlay&qu[…]